چکیده:
وقتی درمورد آلودگی هوا سخن گفته می شود اغلب به فکرسالمندان، بیماران ریوی و قلبی و کودکان می افتیم. شما زمانی به فکر پلیس ها می افتید که قرار است برای کاهش ترافیک مناطق مرکزی شهر، طرح های مختلف ترافیکی اجراشود. وجود رابطه ای محکم بین آلودگی هوا و به خطرافتادن سلامت انسان ها و پلیس در مطالعات مختلف نشان داده شده است. پلیس راهور، به دلیل مواجهه بالا با هوای مناطق پرتردد، در معرض خطر عوارض ناشی از آلودگی است. عکس العمل هر شخص به آلودگی، بستگی به نوع آلودگی که آن شخص در معرض آن قرار گرفته و میزان و مدت قرارگیری وی در معرض آلودگی، وضعیت سلامتی و ژنتیکی او دارد. درست است که نمی توان مانع ورود آلاینده ها به بدن پلیس ها شد، اما می توان با اقدامات ویژه ای شامل اقدامات مدیریتی (نوبت کاری صحیح، تقسیم دوره ای افراد در مناطق آلوده و کاهش زمان کار) اقدامات بهداشتی، مهندسی و پزشکی (ساخت کیوسک های دارای هوای پاک، دستگاه های تصفیه هوا روی خودروها)، اقدامات فردی (استفاده از ماسک، ورزش، مصرف میوه) از تاثیر آلاینده ها بر پلیس راهور کاست.
خلاصه ماشینی:
"آلایندههای هوای شهر تهران و آثار زیانبار آن بر سلامتپلیس راهنمایی و رانندگی سرهنگ حسین میرباقری{P1P}سرهنگ جعفرعلی قادری{P2P} تاریخ دریافت:1389/12/17تاریخ پذیرش:1390/06/23 چکیده {IBوقتی در مورد آلودگی هوا سخن گفته میشود اغلب به فکر سالمندان،بیماران ریوی و قلبی وکودکان میافتیم.
درست است که نمیتوان مانع ورود آلایندهها به بدن پلیسها شد،اما میتوان با اقداماتویژهای شامل اقدامات مدیریتی(نوبت کاری صحیح،تقسیم دورهای افراد در مناطق آلوده وکاهش زمان کار)اقدامات بهداشتی،مهندسی و پزشکی(ساخت کیوسکهای دارای هوایپاک،دستگاههای تصفیه هوا روی خودروها)،اقدامات فردی(استفاده از ماسک،ورزش،مصرفمیوه)از تأثیر آلایندهها بر پلیس راهور کاست.
شما زمانی به فکر پلیسها میافتیدکه قرار است برای کاهش ترافیک مناطق مرکزی شهر،طرحهای مختلف ترافیکی اجراشود و قاعدتا نیروهای پلیس باید در سطح منطقه حاضر باشند تا به ضرب تهدید جریمه،مانع ورود شهروندان به این منطقه شوند و به این ترتیب جلوی شدت گرفتن آلودگیهوا گرفته شود.
مطالعات پژوهشی انجام شدهدر سطح بیمارستانهای مرکزی شهر تهران درباره بیماریهای تنفسی و ارتباط سنجی بانوع آلایندهها بیانگر این نکته است که بیشترین عامل مرتبط با تشدید بیماریهایتنفسی دی اکسید گوگرد )2OS( ،ذرات معلق و منو کسید کربن است(توکلی،1384).
به همین دلیل در ادامهپروژه به بررسی پخش این گاز و همچنین هیدرو کربنهای فرار و اکسیدهای نیتروژن درسطح شهر پرداخته میشود و تنها منبع آلاینده هوا نیز ترافیک وسایل نقلیه فرضمیشود.
تحقیقات انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا و وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران حاکی است میزان این آلایندهها در شهر تهران8/2 برابر استاندارد جهانی است."