چکیده:
فرایند ترسیم یا ساختن، فرایند پیچیدهای است که طی آن کودک، اجزای گوناگونی از تجربههایش را برای ساختن یک کل معنیدار مورد استفاده قرار میدهد. در این فرایند او چیزی بیش از یک تصویر را ارائه می دهد ، او بخشی از خود را به ما باز مینمایاند ، این که چگونه فکر می کند ، چگونه احساس می کند و چگونه میبیند ، راهبردی در امر شناخت و درمان مشکلات کودکان سازش نایافته است. استفاده از مکالمه و گفتگو برای بیان اجتماعی با استفاده از تصاویر و داستان های نقاشی شده (مصور ) برای نخستین بار توسط کارول گری2 در سال1994معرفی گردید. گری جهت تدریس مهارت های اجتماعی و بهبود فهم اجتماعی دانشآموزان دارای اختلالهای رفتاری ، مکالمه به وسیله نقاشی و داستان های اجتماعی را طراحی نمود. در این مقاله استفاده از راهبرد گفتگوی مصور جهت بهبود اختلالهای رفتاری در دانش آموزان شرح داده می شود .
خلاصه ماشینی:
"علی و میلاد هر دو علاوه بر درگیری و نزاع با همکلاسیهایشان، مهارت زبانی پایینتر از حد متوسط دارند و برای کمک به اینگونه از دانشآموزان معلمان برای استفاده از راهبردهای رفتاری- حمایتی مانند مکالمه مصور آموزشهای لازم را گذراندند و این راهبرد برای علی موفقیتآمیز بود و بنابراین معلمان آنرا برای میلاد نیز بعد از متناسبسازی استفاده کردند که در نتیجه کاربرد راهبرد مکالمه کارتونی، علی ناامیدی و خشم کمتری نشان داد و میزان درگیریهای میلاد در داخل زمین ورزش کمتر شد .
اگر کودک قادر نباشد احساس ویژهای را بیان کند، کارکنان مدرسه برای حمایت از او کلمات و عباراتی را بهکار میبرند تا آنها را بنویسد و اگر کودک نتوانست دیدگاه دیگران را در یک موقعیت معین بفهمد معلم و کارکنان مدرسه که از قبل آموزش دیدهاند، دانشآموز را با کلمات و عبارات مناسب یاری میرسانند تا آنرا داخل حبابهای گفتگو که برای آدمکهای نقاشی رسم کرده است بنویسد و کودک تشویق میشود تا کلمهها را در داخل حباب گفتگو نوشته و سپس آنها را با صدای بلند قبل از حرکت به قسمت بعدی نقاشیها تکرار کند.
بهعلاوه هنگامیکه از دانشآموزان دیگر خواسته میشد تا نقاشیهایی در مورد درگیری و نزاع خود رسم کنند و به همکاری خود با میلاد برای پیدا کردن یک راه حل متمرکز شوند، این کار کمک زیادی به بهبود روابط آنها در کلاس و هنگام بازی میکرد.
From both sides now:Teaching social understanding with Social Stories and Comic Strip Conversations .
Do social stories benefit children with autism in mainstream primary schools?"