ملخص الجهاز:
آیا مسائل اقتصادی برای هنرهای چندرسانهای در جاهای دیگر دنیا هم به همین صورت مطرح میشود؟ اصولا کارهایی مثل ویدئوآرت یا اینستالیشن در خارج از ایران، توسط چه کسانی خریداری میشوند؟ در جاهای دیگر، معمولا این مؤسسات هستند که این طور کارها را میخرند، مگر مجموعهدارهای خیلی بزرگ که کارهای ویدئو یا اینستالیشن خریداری میکنند؛ چون نگهداری و نمایش این جور کارها نیاز به در اختیار داشتن فضای مناسب هم دارد.
ولی به صورت منطقی علت کمتر دیده شدن کارهای چندرسانهای را همان فروخته نشدن و به دنبال آن عدم تمایل گالریدارها به نمایش آنها میدانم، که البته، با تمام این شرایط، باز هم میبینیم کار در این زمینه کم نیست و خیلیها به طور جدی مشغول به کار هستند.
از نظر اجرایی چه طور؟ شرایط اجرای کار را در ایران، بخصوص فضایی که گالریدار برای اجرای اثر در اختیار هنرمند قرار میدهد، محدود نمیبینی؟ باز فکر میکنم اینها هم برمیگردد به همان دشواریهایی که راجع به آن صحبت کردم.