خلاصة:
هدف:هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های رهبری، سبک های پیروی با ترس از ارزیابی فراشناختی (ترس از ارزیابی مثبت و منفی)بوده است. روش:جامعه آماریاینتحقیق راکلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران در نیمسال دوم سال تحصیلی 89-90 تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه ای شامل 150 نفر از آن ها انتخاب و پرسشنامه های تحقیق توسط آن ها تکمیل گردید. نتایج: نتایج نشان داد که بین سبک رهبری و سبک پیروی افراد رابطه معنادار آماری (ضریب فای معادل 0.445 و 0.12=α) وجود دارد. همچنین سبک رهبری با ترس از ارزیابی مثبت بر اساس آزمون کروسکال والیس رابطه معنادار آماری (خی دو=8.614 و 0.035=α)دارد در حالی که سبک رهبری با ترس از ارزیابی منفی رابطه معناداری ندارد. همچنین مشاهده می شود بر اساس آزمون کروسکال والیس که سبک پیروی افراد با ترس از ارزیابی منفی رابطه معنادار آماری(خی دو=19.729و 0.001=α) دارد در حالی که سبک پیروی با ترس از ارزیابی مثبت رابطه ای ندارد.