خلاصة:
شالوده و پایه تولید فیلم در هر ساختاری ، فیلمنامه اسـت و انتخـاب سـوژه، مرحلـه اولیه نگارش فیلمنامه می باشد. از طرفی با بررسی ادبیات عامیانه که شـامل بخـش هـای متنوعی چون ترانه ها، لالایی ها، بازیهای منظوم، چیستان ها، ضربالمثـل هـا، اسـاطیر و افسانه ها می شود این نتیجه حاصل می شود که این ادبیات می تواند بـستر مناسـبی بـرای نگارش فیلمنامه بویژه در زمینه انیمیشن باشد. این مقاله اشاره گـذرایی بـه کاربردهـای ادبیات عامیانه در انیمیشن دارد.
ملخص الجهاز:
از طرفي با بررسي ادبيات عاميانه که شـامل بخـش هـاي متنوعي چون ترانه ها، لالايي ها، بازيهاي منظوم، چيستان ها، ضربالمثـل هـا، اسـاطير و افسانه ها مي شود اين نتيجه حاصل مي شود که اين ادبيات مي تواند بـستر مناسـبي بـراي نگارش فيلمنامه بويژه در زمينه انيميشن باشد.
در بعضي از آنها ماننـد افـسانه هـا، متـل هـا، مثل ها و ترانه ها آن قدر لطافت ، زيبايي ، احساس و تخيل وجـود دارد کـه انـسان را بـه حيرت وا مي دارد که چگونه اين ادبيات توسط ذهن و عقل مردم عامي خلق شده است .
وجه تخيـل در ادب عامـه بـسيار مـشخص اسـت و بـه همـين دليـل هـر کـدام از بخش هاي فرهنگ عامه را که ردپايي از تخيل در آنها وجـود دارد، مـي تـوان بخـشي از ادبيات عامه به حساب آورد.
قصه يا افسانه يکي از زيرمجموعه هاي مهم ادبيات عامه است کـه در آن سرگذشـت انسانها و حيوانات بيان مي شود.
براي انيميشني با ساختار داستاني از افسانه ها، قصه ها، اسطورهها و مثـل هـا و بـراي نماهنگ ها و تصاويري که براساس موسيقي پيش مي روند از ترانه ها، متل ها، لالايي هـا و بازيها مي توان استفاده کرد.
بالاخره يک ماه گذشت و پدر از سفر دريايي آمد و بـراي دو دختـر سـوغاتي هـاي قشنگ آورد اما زن که گلابتون به او خاله مي گفـت ، همـه را از گلابتـون گرفـت و بـه دختر خودش داد.