ملخص الجهاز:
"در بحثهای علم دینی کشورمان یک رویکرد عمده وجود دارد که از منظر فلسفهی تحلیلی و معرفت شناسی (از نوع کانتی و بهمعنای دوگانهی سوژه-ابژه) به تولید علم دینی نظر دارد، که چون در آن به مرتبهی وجودی فاعل شناسا نظر نمیشود، با سنت عرفانی و فلسفی شیعی تمایز دارد.
لیلی عشقی در کتاب مزبور با استفاده از مفهوم «رخداد» که از اندیشهی عرفانی شیعه و آموزههای سید حیدر آملی وام گرفته بود و با مفاهیمی چون «امام» و «ملکوت» به تبیین علت حدوث و فراگیری انقلاب اسلامی پرداخته بود.
با توجه به اینکه خانم عشقی متأثر از نگاه هانری کربن و نیز پدیدارشناسی هایدگری به این تبیین رسیده بود بهدنبال فهم تفسیر کربن از عرفان و فلسفهی شیعه و نسبت آن با پدیدارشناسی هایدگر، به کتاب حاضر رسیدم."