خلاصة:
تعیین اثربخشی رویکرد گروه درمانی یکپارچه توحیدی بر تغییر پاسخهای مقابله ای دانشجویان دختر مضطرب دانشگاه آزاد اسلامی شبستر هدف اصلی پژوهش بود. کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در سال تحصیلی 90-89 جامعه آماری این پژوهش را تشکیل داده است. جهت انتخاب نمونه، روش نمونه گیری در دسترس به کار رفته است حجم نمونه مورد نظر 30 نفر بوده که بطور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. روش مورد استفاده این تحقیق از نوع طرح های نیمه آزمایشی، طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل کوواریانس استفاده گردید.در پژوهش حاضر پرسشنامه پاسخ های مقابله ای(CRI) و آزمون اضطراب زانگ (SAS) به کار رفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که آموزش رویکرد گروه درمانی یکپارچه توحیدی تاثیر معناداری بر تغییر پاسخ های مقابله ای مساله مدار، پاسخ های مقابله ای هیجان مدار، پاسخ های مقابله ای رفتاری، پاسخ های مقابله ای اجتنابی و پاسخهای مقابله ای شناختی دانشجویان دختر دارد. بر این اساس آموزش رویکرد گروه درمانی یکپارچه توحیدی می تواند برای تغییر پاسخ های مقابله با استرس در بین دانشجویان موثر باشد و در مراکز مختلف مشاوره مورد استفاده قرار گیرد.
ملخص الجهاز:
"Key Words: Monotheistic integration therapy, Coping responses, Anxiety Anticipating Dangerous Behaviors Based on Religious Orientation and Contrastive Styles in High School Girl-students in Marand Ali Gharadaghi Jafar Mahmudi Bahram ASL Fatahi (Ph. D.
) ------------------------------------- Date of receipt: 2013/4/9 Date of acceptance: 2013/6/20 ------------------------------------- Abstract With regard to the role of domestic, social and economic factors in forming individual behavior and the role of religion in confronting problems and crises, this research has been done to anticipate dangerous behaviors based on religious orientation and contrastive styles in high school girl-students in Marand city.
Key Words: Dangerous behaviors, Religious orientation, Contrastive style, Girl-students, Marand A Survey on the Effect of Socio-cultural and Psychological Factors on Marital Unadjustment in Shoushtar during 2010 Khayyam Abbasi Farhang Ershad ------------------------------------ Date of receipt: 2013/1/20 Date of acceptance: 2013/6/20 ------------------------------------- Abstract This research was based on survey and the required information was collected by a researcher- made closed questionnaire.
Key Words: Critical Thinking Disposition, Family Flexibility, Identity Styles A Comparison of Motivational Beliefs, Self-regulated Strategies and Personality Characteristics and their Predictive Role in the Academic of Performance Gifted and Normal Students Farzaneh Amani Ali Amani Hadi Mohammadpour (Ph. D.
Key Words: Motivational beliefs, Self–regulating strategies, Personality characteristics, Gifted students, Academic performance Investigating the Social Factors Impacting the Claim on the Marriage Portion by the Newly-marriage Females of Shahrekord City in 2010 Sajjad Asadipour Mansour Haghighatian (Ph. D."