خلاصة:
هدف از مطالعه این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت کارکنان است. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان فرمان دهی انتظامی استان مازندران تشکیل می دهد که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران، 328 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و با روش پیمایشی انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات، دو پرسش نامه بود. پرسش نامه اول مربوط به مدیریت دانش که بر اساس مدل لاوسون طراحی شده و آن را به شش بعد تقسیم می کند. پرسش نامه دوم توسط محقق طراحی و برای بررسی میزان خلاقیت در فرمان دهی انتظامی استان مازندران مورد استفاده قرار گرفت. به منظور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، با نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که بین مدیریت دانش و خلاقیت کارکنان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین مولفه های مدیریت دانش یعنی تولید دانش، کسب دانش، سازمان دهی دانش، ذخیره دانش، انتشار دانش و کاربرد دانش و خلاقیت کارکنان رابطه وجود دارد.