خلاصة:
در بخشهای دفاعی که امروزه، دفاع دانشبنیان و صنایع دفاعی دانشبنیان مطرح است، نوآوری یک موضوع کلیدی محسوب میشود. این تحقیق که از نوع کاربردی و توسعهای است، ابتدا جدیدترین مفاهیم در این زمینه را با تکید بر انتقال دانش مورد بررسی قرار داده و با بکارگیری آن در فرایند نوآوری به منظور دستیابی به هدف تحقیق که طراحی الگوی انتقال دانش در بهبود فرایند نوآوری محصولات سازمانهای صنعتی دفاعی است و در جهت پاسخگویی به این سئوال که " الگوی انتقال دانش برای بهبود فرآیند نوآوری محصولات سازمانهای صنعتی دفاعی چیست؟ " مطرح میگردد و بعد از ارائه ابعاد، مولفهها و شاخصهای مفهوم انتقال دانش، برای آن که بتوان عوامل مذکور را در عمل، با تجربیات نخبگان محک زد از روش تحقیق موردی و زمینهایی شامل مطالعات علمی و میدانی استفاده شده و از ابزار پرسشنامه با سئوالات بسته پنج گزینهای در سطح جامعه آماری به صورت تمام شمار برای جمعآوری اطلاعات صاحبنظرات بهره گرفته شده است. برای تحلیل و تایید ابعاد انتقال دانش در فرایند نوآوری محصولات و مراحل آن نیز از آزمون یک دامنهای T استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد که ابعاد، مولفهها و شاخصهای انتقال دانش در بهبود فرایند نوآوری محصولات سازمانهای صنعتی دفاعی و همچنین مراحل گذر آن تاثیر بسیار زیادی دارند. در نهایت شاخصهایی که تاثیر بیشتری داشتهاند در الگوی کلان و تفصیلی مورد استفاده قرار گرفتهاند.