خلاصة:
با توجه به نقش و جایگاه مهمی که کارآفرینی و کارآفرینان در جریان رشد و توسعه کشورها ایفا می کنند،
دولت ها سعی می کنند تعداد بی شماری از افرادی که واجد خصوصیات کارآفرینی هستندرا در جهت
آموزش های کارآفرینی سوق دهند. از آنجایی که کارآفرینان در تشخیص فرصت ها و موقعیت ها، مهارت های
ویژه ای دارند پیشگامان واقعی تغییر، توسعه و تحول درجامعه محسوب می شوند. بر این اساس آنها موتور
محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه ای محسوب می شوند. فرایند کارآفرینی، پیامدها و اثرات
زیادی در جامعه به دنبال خواهد داشت که ایجاد اشتغال و رفع بحرا ن بیکاری یکی از این تاثیرات خواهد
بود. این فرایند زمانی اهمیت دو چندان می یابد که بتواند منجر به توانمند سازی افرادی گردد که در فقر و
محرومیت اقتصادی به سر برده و ناچارند که در چرخه های حمایتی سازمانها و ارگان های حمایتی قرار گیرند.
دولتها می توانند از طریق ارائه آموزش های کارآفرینی مطابق با شرایط فردی و اجتماعی این افراد، گامی موثر
در استقلال آنها از سویی و از سوی دیگر گسترش فرصت های برابر اقتصادی، اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت
در جامعه بردارند. لذا با توجه به حجم عظیمی از افراد فقیر دارای توان کار تحت پوشش نهاد های حمایتی
نظیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی، وهمچنین الزام دولت به توانمند سازی و خروج 10 درصدی افراد قابل
بازتوان از چرخه حمایت،لزوم توجه به این بخش از جامعه ضرورری به نظر می رسد. از آنجا که یکی از اساسی
ترین مراحل توانمند سازی و کارآفرینی،آموزش در این خصوص می باشد؛توجه به فرایند آموزش منسجم
توانمند سازی و کارآفرینی در نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی کشور اهمیت بیش از پیش می یابد
چرا که به نظر می رسد آموزش منسجم و هدفمندی در خصوص کارآفرینی و توانمند سازی افراد تحت پوشش
نهادهای حمایتی از جمله در سازمان بهزیستی به چشم نمی خورد. لذا این تحقیق در نظر دارد پس از مطالعه
آموزشهای کارآفرینی در سایر کشورها و در ایران و سپس در سازمان بهزیستی به ارائه راهکار پیشنهادی
جهت آموزش کاراتر کارآفرینی در سازمان مذکور بپردازد