خلاصة:
هدف این مقاله بررسی این موضوع است که چگونه فناوری اطلاعات میتواند به عنوان یک محرک انگیزشی در فرآیند تصمیمگیری راهبری شرکتی استفاده شود. در این مقاله تئوری های موجود در راهبری شرکتی برای درک انگیزههای مدیران اجرایی با هم مقایسه شده است و براساس تحلیل تئوریهای مختلف، یک چارچوب انگیزشی با استفاده از فناوری اطلاعات برای مدیران اجرایی شرکت ارائه شده است. نتیجهی تحقیق این است که چشمانداز ذینفعان برعکس دیگر دیدگاههای راهبری شرکتی که یک بعدی هستند، یک رویکرد کاملا باارزش برای راهبری شرکتی است. فناوری اطلاعات میتواند محرکی برای مدیران اجرایی سازمان در حرکت به سمت ترویج چشم انداز ذینفعان باشد.
ملخص الجهاز:
در این مقاله تئوریهای موجود در راهبری شرکتی برای درک انگیزه های مدیران اجرایی با هم مقایسه شده است و براساس تحلیل تئوریهای مختلف ، یک چارچوب انگیزشی با استفاده از فناوری اطلاعات برای مدیران اجرایی شرکت ارائه شده است .
از این رو بحث ما، حول انگیزه های ایجاد شده برای مدیران اجرایی و نیز نحوه ی استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان محرک انگیزه ها در فرآیند تصمیم گیری راهبری شرکتی میباشد.
تئوری های موجود در راهبری شرکتی بین بریج ٩ (٢٠٠٨)، تئوریهای راهبری شرکتی را همانطور که در نگاره ١ نشان داده شده است به ٢ طبقه ی اصلی دسته بندی کرده است : / مدیران / / سطح تقدم / / / سهامداران / / راهبری حداکثر کردن شرکتی / ثروت / / سهامداران منافع شرکت / / چشم انداز ذینفعان نگاره (١) : دسته بندی تئوریهای راهبری شرکتی اولی به سطح تقدم و برتری در فرآیند تصمیم گیری مبتنی است و دومی بر مبنای منافع شرکت است .
Stephen Enron WorldCom Governance Knell Share options Bayer and Burhop Berle and Means Bainbridge Huse Bureaucratic Fama Jensen share centered view information science Clarkson Enabler groupware decision support systems information overloading داده پردازی استفاده شده در جستجو برای اطلاعات مخفی شده در یک گروه از داده ها :Datamining û2 Business intelligence tools توانایی حرکت سریع از بین یک مجموعه از فولدرها یا دیرکتورها :Drill-down ٣u û4 Board portals منابع ١.