خلاصة:
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی سطوح مختلف هیجانخواهی و بررسی ارتباط آن با کاربری از امکانات جانبی تلفن همراه بود. روش تحقیق به کار گرفته شده از نوع همبستگی است. نمونه پژوهش، شامل400 دانشجوی کارشناسی (228 دختر و 172 پسر) دانشگاه زنجان در سال تحصیلی 93-1392 است که با استفاده از نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. در بین این افراد، پرسشنامه هیجانخواهی و کاربری از تصاویر و کلیپ تلفن همراه به اجرا درآمد. یافتهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی گروههای مستقل تجزیه و تحلیل شد. بررسیهای آماری، ارتباط معناداری را بین هیجان خواهی و کاربری از تصویر و کلیپ تلفن همراه آشکار ساخت. به علاوه کاربری از گالری عکس تلفن همراه در افرادی که در گروه کم هیجان قرار داشتند، در مقولههای تصاویر سیاسی و دینی، به شکل معناداری پایینتر از افرادی بود که در گروه پرهیجان قرار داشتند. کاربری افراد کم هیجان از کلیپ تلفن، در مقولههای آسیبهای اجتماعی، عاشقانه، طبیعت، شعرا، نویسندگان، ورزشی (در ارتباط با زنان) و توجه به گروههای سیاسی و علمی به شکل معناداری بیشتر از افراد گروه پرهیجان بود، در مقابل، کاربری افراد با هیجان بالا، در زمینه کلیپهای شو و برهنه و نیمهبرهنه، به شکل معناداری بیشتر از افرادی بود که در گروه کمهیجان قرار داشتند. کاربری دختران در مقولههای سیاسی، چهرههای مذهبی و ادبی بیشتر از پسران و کاربری پسران در مقولههای چهرههای سیاسی و ورزشی بیشتر از دختران میباشد.
ملخص الجهاز:
"نتایج توصیفی حاصل از تحقیق در زمینه کاربری از گالری عکس (تصاویر) تلفن همراه شماره نوع تصویر زیرمجموعههای تصویر میانگین میانگینکل کاربران 11 تصاویر هیجانی عروسی 08/2 84/3 خندهدار 31/3 12 تصاویر مبهم شاعرانه 11/2 97/3 عاشقانه 56/3 13 تصاویر مربوط به مد البسه 03/2 22/2 آرایش چهره و مو 41/2 14 تصاویر طنزآمیز سیاسی 33/3 03/4 مذهبی 43/5 غیره 34/3 15 تصویر گروههای مختلف (شیطانپرستان، رپ، هوی متال و مانند آنها) 21/2 21/2 16 تصاویر شخصیتهای داستانی، نمایشی و عروسکی 09/2 09/2 17 تصویر دوستان 95/2 95/2 18 تصاویر خانوادگی 71/2 71/2 19 تصاویر علمی 61/1 61/1 20 تصاویر مربوط به آسیبهای اجتماعی 2 2 21 تصاویر تبلیغات تجاری 20/2 20/2 22 تصاویر ساخته شده (فتوشاپ، کارهای گرافیکی و مانند آنها) 13/2 13/2 23 تصاویر متفرقه (کارت پستال، تصاویر تخیلی، جدایی، شکست و مانند آنها) 9/1 9/1 در جدول 1، میانگین طبقههای پیشنهادی ذکر شده برای تصاویر متفاوت میباشند و اگر مقولههای جزیی در نظر گرفته شوند، به ترتیب میانگین 10 اولویت برتر به دست آمده به این شرح خواهند بود: تصاویر چهرههای مذهبی و تصاویر دینی؛ تصاویر افراد؛ تصاویر نیمهبرهنه و برهنه؛ طبیعت؛ تصاویر طنزآمیز؛ چهرههای سیاسی؛ تصویر دوستان؛ تصاویر خانوادگی؛ تصاویر مبهم؛ تصاویر هیجانی."