خلاصة:
هدف این مطالعه تعیین نیازهای آموزشی کارکنان خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری پژوهش شامل 79 نفر بوده، که بر اساس جدول مورگان تعداد 66 نفر از آنان به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته با 45 گویه در سه حوزه دانش، توانش و نگرش بود. یافتههای پژوهش نشان داد که اولویت نیازهای آموزشی به ترتیب دانش زبان انگلیسی، روشهای تحقیق و پژوهش، به روز رسانی دانش در خدمات آموزشی و به کارگیری رایانه در انجام امور آموزشی میباشد.
ملخص الجهاز:
"آشنایی با فرایندهای کاری در حوزه خدمات آموزشی 76/2 10 سؤال 2 تحقیق: آیا بین نیازهای آموزشی کارکنان زن و مرد خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در حوزه دانش، توانش و نگرش تفاوت وجود دارد؟ برای بررسی این سؤال، از تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شده است.
نتایج آزمون t برای مقایسه میانگین حوزههای دانش، توانش و نگرش در بین کارکنان مرد و زن حوزه جنسیت میانگین T Df سطح معنی داری دانش مرد 20/33 835/3- 64 000/0 زن 94/41 توانش مرد 37/50 145/3- 64 003/0 زن 00/62 نگرش مرد 49/35 896/1- 64 062/0 زن 97/39 سؤال 3 تحقیق: آیا بین نیازهای آموزشی کارکنان خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در حوزه دانش، توانش و نگرش با توجه به سطح تحصیلات آنها تفاوت وجود دارد؟ در رابطه با بررسی این سؤال، با توجه به عدم برابری ماتریس کوواریانسهای متغیرها در بین سطوح مختلف تحصیلات، بجای تحلیل واریانس چند متغیری از تحلیل واریانس یکراهه در مورد هر متغیر در بین سطوح تحصیلات استفاده شد.
نتایج تحلیل واریانس و آزمون F برای هر سه متغیر، بین سطوح مختلف تحصیلی متغیر منبع تغییرات مجموع مجذورات درجه آزادی میانگین مجذورات F سطح معنیداری دانش بین گروهها 486/143 2 743/71 688/0 506/0 درون گروهها 453/6570 63 293/104 کل 939/6713 65 توانش بین گروهها 064/837 2 532/418 672/1 196/0 درون گروهها 103/15770 63 319/250 کل 167/16607 65 نگرش بین گروهها 365/331 2 682/165 776/1 178/0 درون گروهها 590/5878 63 311/93 کل 955/6209 65 بحث و نتیجهگیری در رابطه با سؤال اول، بر اساس یافتههای حاصل از تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه تحقیق10 اولویت اول نیازهای آموزشی کارکنان در هر سه حوزه دانش، توانش و نگرش به صورت زیر میباشد: 1."