خلاصة:
پژوهش حاضر با هدف بررسی ارزیابی شرایط موجود مسیر شغلی معلمان در مدارس متوسطه ناحیه دو شهر ساری با روش زمینه یابی(پیمایشی) صورت پذیرفت . جامعه آماری متشکل از کلیه معلمان مقطع متوسطه ناحیه دو شهر ساری بودند که بر حسب جدول کرجسی و مورگان(١٩٧٠) ٢٤٨ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. بـراین اسـاس برای دسترسی به نمونه ها در این تحقیق از روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی طبقه ای استفاده شده اسـت برای گردآوری اطلاعات لازم در پژوهش حاضر پرسشنامه محقق ساخته مورد استفاده قرار گرفت . برای تجزیه و تحلیل داده از آزمون t گروه های مستقل استفاده شده است . نتایج نشان داد: بین دید گاه معلمان در خصـوص ارزیابی شایستگی فنی معلمان تفاوت معنا داری وجود دارد.- بین دید گاه معلمان در خصوص ارزشیابی صلاحیت مدیریتی تفاوت معنا داری وجود دارد.- بین دید گاه معلمان در خصوص ارزیابی استقلال شغلی معلمان تفاوت معنا داری وجود دارد.- بین دید گاه معلمان در خصوص ارزیابی خدمات شغلی تفاوت معنا داری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
حال با عنایت به انچه در طرح مساله بدان پرداخته شد مساله اصلی تحقیق این است که آیا بین دیدگاه مدیران و معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری در خصوص ارزیابی شرایط موجود مسیر شغلی معلمان تفاوت وجود دارد؟ روش تحقیق روش تحقیق در پژوهش حاضر با توجه موضوع، اهداف و فرضیات تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی(پیمایشی) می باشد.
٦٤٥ = مt ) در سطح اطمینان ٩٥٪، ( ٠/٠٥ = α )، و درجه ی آزادی٢٤٧= ١- N =dƒ از ضریب همبستگی جدول بحرانی(٦٠ ١/٩ = بt ) بزرگتر است ، بنابراین فرضیه ی صفر(H٠) رد و فرضیه ی تحقیق قویا توسط داده ها تایید می شود، بنابراین با اطمینان ٩٥ درصد نتیجه می گیریم که بین دیدگاه معلمان در خصوص ارزیابی شایستگی فنی معلمان تفاوت معنا داری وجود دارد.
٨٣٥ = مt ) در سطح اطمینان ٩٥٪، ( ٠/٠٥ = α )، و درجه ی آزادی ٢٤٧= ١- N =dƒ از ضریب همبستگی جدول بحرانی( ١/٩٦٠ = بt ) بزرگتر است ، بنابراین فرضیه ی صفر(H٠ ) رد و فرضیه ی تحقیق قویا توسط داده ها تایید می شود، بنابراین با اطمینان ٩٥ درصد نتیجه می گیریم که بین دیدگاه معلمان در خصوص ارزیابی استقلال شغلی معلمان تفاوت معنا داری وجود دارد.
٣٧٤ = مt ) در سطح اطمینان ٩٥٪ ، ( ٠/٠٥ = α )، و درجه ی آزادی٢٤٧= ١- N =dƒ از ضریب همبستگی جدول بحرانی( ١/٩٦٠ = بt ) بزرگتر است ، بنابراین فرضیه ی صفر(H٠ ) رد و فرضیه ی تحقیق قویا توسط داده ها تایید می شود، بنابراین با اطمینان ٩٥ درصد نتیجه می گیریم که بین دیدگاه معلمان در خصوص ارزیابی خدمات شغلی تفاوت معنا داری وجود دارد .