ملخص الجهاز:
"توصیههای زیر میتواند در این مسیر کمککنندهباشد: خودتان باجرئت رفتار کنید تا آنها بتوانند از شما الگو بگیرند؛ تفاوت بین جرئت داشتن، پرخاشگری و برخورد انفعالی را برای آنها شرح دهید؛ نمونههای معمول و محتمل را با آنها بهصورت ایفای نقش اجرا کنید تا بتوانند جرئت داشتن را تمرین کنند؛ هرگاه موقعیتی را باجرئت ادارهکردند، توجه داشته باشید و به آنها بازخورد مثبت دهید؛ تعیین حدومرز برای زندگی خودشان را به آنها آموزش دهید؛ نوجوانان را با حقوقشان آشنا سازید؛ راههای افزایش جرئت را به آنها آموزشدهید.
داشتن مهارتهای مؤثر برقراری ارتباط به نوجوان کمک میکند دوست پیدا کند و روابط دوستانهاش را حفظ کند، در مدرسه و محیط کار احساس ارزشمندی کند، احترام دیگران را بهدست آورد و در زندگی زناشویی آیندهاش رابطة پربار، راضیکننده و عاشقانهای را تجربه کند.
ریحانه ایزدی تصویرگر: میثم موسوی جرئتورزی شیوهای از رفتار است که به افراد کمکمیکند بدون اینکه دیگری را آزردهکنند، بهطور واضح نیازها، خواستهها و احساساتشان را انتقال دهند چرا همه جرئتورز نیستند؟ پیامدهای منفی نداشتن جرئت جرئت داشتن الزاما به این معنا نیست که چیزی بیشتر از آنچه میخواهید، بهدست خواهید آورد، بلکه بدان معناست که شما دربارة روابطتان احساس خوبی خواهید داشت، کنترل بیشتری بر زندگیتان بهدست خواهید آورد و احساس آرامش، رضایت و اطمینان بیشتری دربارة خود خواهید کرد مزایای جرئت ورزیدن نقش معلمان جرئتورزی به فرد کمکمیکند استرس و خشم را کنترل کند و مهارتهای کنارآمدن را بهبود بخشد ارتباط به شیوة جرئتمند سخن پایانی نبود جرئتورزی عامل بنیادی بسیاری از ناهنجاریهای رفتاری نظیر اعتیاد، فرار از خانه و مدرسه، چاپلوسی، دزدی و فحشا است بخش اول، معلمان ریاضی و کمبود آب!"