ملخص الجهاز:
"به همین ترتیب، رابطهٔ مستقیم دانش و مهارت با موفقیت طلبی (48/0 = t و 04/0 =β)، رابطهٔ مستقیم دانش و مهارت با حل مسئله (50/0 = t و 05/0 =β) نیز در سطح اطمینان 95 درصد معنادار به دست نیامد؛ بنابراین بر اساس نتایج حاصل میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که دادههای تجربی جمعآوریشده دربارهٔ دانش و مهارت تحصیلی اعضای باشگاه که حاصل از کلاسهای درس یا تمرین یا توانایی بهکارگیری دانش حاصل از آموزش و تجربه است نمیتواند بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر معناداری بر میزان خلاقیت و نوآوری علمی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان داشته باشد.
A Study on the Efficacy of a Combination of Critical Thinking and Critical Thinking on Self-Directed Learning among High-School Students in Qom 7 Received: July 3, 2014 Accepted: February 3, 2015 Fahimeh Hassani 8 Jacethe Salibi 9 Beheshteh Niusha 10 Abstract Background: Meeting the twenty-first century challenges with its environmental, social and economic pressures, has a complex requires creative, innovative, energetic, adaptable, motivated youth with having confidence and skills as to develop purposefully their critical thinking and creativity.
Purpose: The purpose of current study was to present a structural model of scientific innovation for members of Young Scholars Club at Islamic Azad University as well as personal factors influencing scientific creativity of these individuals.
Conclusion: The results of this study indicate that balanced model of variables, sagacity, problem solving and seeking success are the most important psychological individual that effect directly on the scientific innovations and creativity of young researchers club members and elite."