خلاصة:
چکیده تحقیق حاضر در راستای مبانی تئوریک مبحث تأمین مالی به بررسی ابزارهای نوین تأمین مالی و راهکارهای اجرایی نمودن آن در بانک تجارت پرداخته است. هدف اصلی تحقیق شناسایی انواع ابزارهای نوین تأمین مالی در بانک تجارت است. جامعه آماری پژوهش حوزه ستادی، روسا و معاونین بانک تجارت و نمونه آماری پژوهش مصاحبه با۹۰ نفر کارشناس است. قلمرو زمانی مطالعه از شهریور ۱۳۹۲ تا پایان بهمن ۱۳۹۲ میباشد. در این تحقیق صکوک، اوراق رهنی، اوراق آتی، اوراق مشتقه، گواهی سپرده و اوراق مشارکت به عنوان ابزارهای نوین تأمین مالی انتخاب و بررسی شدند. برای دستیابی به هدف تحقیق پرسشنامهای تدوین و از پاسخدهندگان در مورد تأثیرات ابزارهای نوین و قابلیت اجرای آنها در بانک تجارت سؤالاتی پرسیده شد. به این ترتیب شش فرضیه تدوین و دادههای مرتبط از طریق پرسشنامه جمعآوری شد. با بررسی فرضیهها در این پژوهش از نرمافزار SPSS 18 تجزیه و تحلیلها نشان داد که از نظر پاسخدهندگان تمامی ابزارهای نوین بانکی قابلیت اجرایی را دارا هستند.
ملخص الجهاز:
"جدول (٣)نتایج مربوط به آزمون تی تک نمونه ای مؤلفه میانگین انحراف استاندارد df Sig. اوراق رهنی 2,056 0,339 89 *0,000 *سطح خطای یک درصد به دلیل اینکه سؤالات پرسشنامه دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است ، میانگین فرضی برای هر سؤال در این مرحله عدد «سه » قرار گرفته است که با مقایسه نتایج به دست آمده از مشتریان بانک های تجارت با میانگین فرضی، میتوان گفت که تفاوت معناداری (سطح معناداری کوچک تر از یک درصد) بین آماره به دست آمده از پژوهش و میانگین فرضی وجود دارد.
جدول (٥)نتایج مربوط به آزمون تی تک نمونه ای مؤلفه میانگین انحراف استاندارد df Sig. اوراق مشتقه 2,227 0,602 89 *0,000 *سطح خطای یک درصد به دلیل اینکه سؤالات پرسشنامه دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است ، میانگین فرضی برای هر سؤال در این مرحله عدد «سه » قرار گرفته است که با مقایسه نتایج به دست آمده از مشتریان بانک های تجارت با میانگین فرضی، میتوان گفت که تفاوت معناداری (سطح معناداری کوچک تر از یک درصد) بین آماره به دست آمده از پژوهش و میانگین فرضی وجود دارد.
جدول (٧) نتایج مربوط به آزمون تی تک نمونه ای مؤلفه میانگین انحراف استاندارد df Sig. اوراق مشارکت 1,25 0,337 89 *0,000 *سطح خطای یک درصد به دلیل اینکه سؤالات پرسشنامه دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است ، میانگین فرضی برای هر سؤال در این مرحله عدد «سه » قرار گرفته است که با مقایسه نتایج به دست آمده از مشتریان بانک های تجارت با میانگین فرضی، میتوان گفت که تفاوت معناداری (سطح معناداری کوچک تر از یک درصد) بین آماره به دست آمده از پژوهش و میانگین فرضی وجود دارد."