خلاصة:
هدف از انجام این پژوهش ارتقای فعالیتهای آموزشی و پرورشی در دبیرستان دخترانه سمیه شهرستان رامهرمز بوده است. در این پژوهش دانشآموزان توانمند و فعال تحت عنوان همیار معاون در بعضی از امور مدرسه مشارکت داده شدند، مدیر و معاونان مدرسه را یاری کردند و در این زمینه وظایف خود را بسیار مطلوب انجام دادند؛ بهطوری که اهداف مورد انتظار تحقق پذیرفت و در نهایت، نتایج رضایتبخشی در پی داشت. بهترین فرصت گسترش حس مشارکتجویی نوجوانان، در مدارس شکل میگیرد و این مدیران و مربیان مدارس هستند که میتوانند از آن بهرة کافی ببرند.
ملخص الجهاز:
"با توجه به تجربیات سالهای گذشته و مؤثر بودن مشارکت دانشآموزان در بعضی از امور مدرسه، ضمن بررسی تمام جوانب و مطالعاتی عمیق در این زمینه اجرای طرح همیار معاون در جلسات شورای مدرسه و شورای معلمان مطرح گردید تا مورد بررسی و تأیید قرار گیرد.
چگونگی مشارکت دانشآموزان در امور مدرسه ژیلا شفیعی باغبادرانی مدیر دبیرستان سمیه، رامهرمز چشمانداز کارایی گروه آموزشی مدیران دکتر فرحناز حدادی چکیده نقش و اهمیت گروههای آموزشی بهعنوان تشکیلاتی برای ایجاد و گسترش هرچه بیشتر تعامل، تفاهم و همکاری در جهت استفادة مطلوب از توانمندیها، اطلاعات و تجارب مدیران، معلمان و مربیان، برقراری ارتباط سازنده بین آنها و کیفیتبخشی به فرایند تعلیموتربیت در کشور، ایجاب میکند که عملکرد این گروهها و عوامل مؤثر بر کارایی و اثربخشی هرچه بیشتر آنها مطالعه و بررسی شود؛ زیرا امروزه عملکرد گروههای آموزشی تأثیر بسزایی در ارتقای سطح کیفیت آموزشوپرورش دارد."