ملخص الجهاز:
"مهارت دوم- تفکر کوانتومی: توانایی تفکر به شیوة متناقض در دیدگاه نیوتنی پدیدهها، انسان، مواد، و محیط قابل پیشبینی، دستکاری و کنترل هستند و بهمنظور مهار بینظمی در سیستم، از روش تعریف مرزها و شفافسازی قواعد استفاده میشود (محمدهادی، ۱۳۹۰ به نقل از استیسی، گریفین و شاو ۲۰۰۰)، در این دیدگاه، مدیران از همان ابتدا تنها بر مهارتهای منطقی خطی و تفکر سیاه یا سفید تکیه میکنند.
مهارت رهبری مدیر را میتوان از زاویة دیگری نیز بررسی کرد؛ برای مثال، هنگام بروز خستگی در مشاغل تکراری و یا استرسآور و یا عدم موفقیت در انجام فعالیتها، مدیر میتواند با دادن عشق و همدلی به کارکنان و ایجاد نگاه مثبت و تشویق بهجای ناامید کردن و تنبیه، علائم الکترومغناطیس قلب آنان را به سمت علائم مثبت تقویت نماید و حرکتی تازه را در محیط آموزشی خویش شکل دهد.
(شلتون و دارلینگ، ۲۰۰۱) اگر مدیران بخواهند این مهارت را بهکار گیرند باید محیط جدیدی را ایجاد کنند که کارکنان بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند، بدون توجه به ارتباط افقی و عمودی تعریف شده در ساختار سازمانی.
۲. مهارت دوم: تفکر کوانتمی یعنی توانایی تفکر به شیوة متناقض، کنترل نکردن پدیدهها- هدایت نکردن، کمک به کشف کردن: به معلمان و کارکنان قدرت تصمیمگیری و اجازة دخالت در امور مدرسه بدهید؛ بهنحوی که احساس کنند نظراتشان مهم است و مورد توجه قرار میگیرد."