خلاصة:
امروزه تقریبا همه چیز با رسانه های اجتماعی سر و کار دارد. اگر شما در شبکه های اجتماعی ، جوامع محتوایی، میکروبلاگ ها، ویکی ها و پیام رسان های فوری، حضور نداشته باشید، دیگر بخشی از فضای مجازی نخواهید بود. رسانه های اجتماعی به شرکتها این امکان را می دهد تا با صرف هزینه ی محدود واندک در زمان مناسب و بصورت بی واسطه و مستقیم با کاربران نهایی در تماس باشند. این شرایط باعث می شود تا نه تنها رسانه های اجتماعی برای بسیاری از شرکتهای چند ملیتی دنیا کاربرد داشته باشد بلکه برای شرکت هایی در ابعاد کوچک و متوسط و حتی شرکتهای دولتی و غیر انتفاعی نیز مناسب می باشد. استفاده از این ابزارهای ارتباطی یک فعالیت ساده نیست بلکه نیازمند وجوه ای فکری جدیدی است . این مقاله بر آن است که در این زمینه شفاف سازی نماید. ابتدا با تشریح مفهوم رسانه های اجتماعی و ویژگی های این فناوریهای نوین ارتباطی، یک طبقه بندی از رسانه های اجتماعی در قالب هفت بلوک (هویت ، گفتگو، درمیانگذاری، حضور، روابط ، اعتبار و گروه ) ارائه نمود و در نهایت چالش های و فرصتهای ایجاد شده از استفاده گسترش روز افزون از رسانه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت .
ملخص الجهاز:
در عوض ، Foursquare (یک شبکه اجتماعی است که بر روی سیستم عامل موبایل نصب میشود) این به روزرسانی را در زمان واقعی را به اطلاعات مربوط به مکان خاص به وسیله پاداش دهی به کاربران برای چک کردن ورود به سایت های واقعی در هر مکان از سطح جهان و برای گذاشتن نظرات خود برای دیگران مرتبط میکند.
ارائه و افشای هویت کاربر اغلب می تواند از طریق "خود اظهاری" آگاهانه و یا ناخودآگاه اطلاعات ذهنی مانند افکار ، احساسات ، رغبت ها و نفرت ها ی وی انجام شود؛ در نتیجه کاربران وسایت های رسانه های اجتماعی گفتمان ها و اهداف مختلفی دارند برخی از کاربران شرکت کننده در فعالیت های آنلاین از نام واقعی خود استفاده می کنند(مثل گای کاوازاکی، وبلاگ نویس برجسته و مدیر عامل پارکینگ سرمایه گذاری خارجی)، در حالی برخی دیگر با نام مستعار دررسانه های اجتماعی نفوذ کرده و شناخته می شوند(کاپلان و هنلین ، ٢٠١٠).
در واقع ، کاربران دارای نگرانیهای جدی در مورد چگونگی استفاده شرکت های ثانویه از اطلاعاتشان به عنوان یک منبع برای داده کاوی و نظارت (آنجل و کیتزمان ١٩،٢٠١٠) گفتگو در این چارچوب نشان میدهد تا چه میزان کاربران در محیط رسانه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند.
سایت های رسانه های اجتماعی و شرکت هایی که به دنبال تعامل با کاربران خود هستند باید درک کنند که آنها چگونه ارتباط را حفظ و یا ایجاد نمایند.
H (2012) An in Depth Study on the New Age Technology – "Social Media Marketing & its Impact on Business, Ninth AIMS International Conference on Management, January 1-4, 2012