خلاصة:
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه عناصر پایه ای سیستم مدیریت دانش با به اشتراک گذاری دانش از دیدگاه مدیران ادارات تربیت بدنی دانشگاه های دولتی کشور است. پژوهش حاضر، تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است که به روش میدانی اجرا گردید. جامعة آماری تحقیق، کلیة مدیران تربیت بدنی دانشگاه های دولتی کشور است که حجم نمونه تمام شمار و برابر با حجم جامعه بود ( 54 نفر). ابزار مورد استفاده برای جمعآوری دادهها، پرسشنامة محقق ساخته بود. روایی محتوایی ابزار تحقیق با استفاده از نظر اساتید لحاظ شد، پایایی آن α 0/ نیز در یک مطالعه راهنما به حجم بیست از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ 90 =بدست آمد. میانگین عناصر پایهای دانش و به اشتراک گذاری دانش بیش از حد متوسط است و بالاترین میانگین مربوط به شاخص سازمان و کمترین میانگین مربوط به شاخص یادگیری مدیران است. بین عناصر پایهای مدیریت دانش و به اشتراک گذاری دانش از دیدگاه ،r=0/ مدیران در ادارات تربیت بدنی دانشگاهها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ( 619 0 از به اشتراک / همچنین در مجموع متغیرهای عناصر پایهای مدیریت دانش 504 ؛(p=0/01 گذاری دانش در ادارات تربیت بدنی دانشگاهها را تبیین مینمایند و متغیر سازمان بیشترین جهت نیل به رویکرد .(p<0/ اهمیت را در پیشبینی به اشتراک گذاری دانش داراست ( 01 دانش مدار در ادارات تربیت بدنی دانشگاهها، برنامههای مدیریت دانش مطابق با اهداف و وری متناسب با رویه سازمانی، Ĥ طرح استراتژیک دانشگاه با ساختار سازمانی منعطف، فن یادگیری از تخصص افراد آموزش دیده، رهبری متناسب با فرهنگ سازمانی تسهیم دانش موفق را به ارمغان آورد و با اشتراک دانش اثربخش به اصلاح و توسعه فرایندهای ورزشی –آموزشی دانشجویان بپردازند.
ملخص الجهاز:
"لاجرم تسهیم دانش مدیران یکی از مهمترین استراتژی هایی است که می تواند در شرایط موجود به ارتقا هر چه بیشتر عملکرد و موفقیت ادارات تربیت بدنی دانشگاه - ها کمک کند اما اجرای موفقیت آمیز آن مستلزم آن است که ابتدا نسبت به مناسب بودن وضعیت عناصر پایه ای هم چون "رهبری ، سازمان ، یادگیری و فنآوری " که باید برای پیاده سازی موفقیت آمیز سیستم مدیریت دانش در هر سازمانی به آن توجه نمود اطمینان حاصل کرد.
برنامه های سیستم مدیریت دانش در اداره تربیت بدنی دانشگاه می بایست از طریق مدیریت اهداف ، طرح استراتژیک تسهیم دانش را توسعه و حفظ کند و روش هایی را برای سازماندهی و نیل به سرمایه های غیر ملموس منتج شده به ارمغان آورند و با اشتراک دانش به مرور، تجدیدنظر، اصلاح فرایندهای توسعه ورزشی – آموزشی دانشجویان بپردازد و جهت نیل به رویکرد دانش مدار ساختار سازمانی پهن ، فنآوری متناسب با رویه سازمانی ، یادگیری از تخصص افراد آموزش دیده ، رهبری و استراتژی متناسب با فرهنگ سازمانی برای تمرکز و تسهیم دانش مورد نیاز است .
The impact of knowledge sharing and Islamic work ethic on innovation capability, Cross Cultural Management: An International Journal, Vol. 19 Iss: 2, pp."