ملخص الجهاز:
این سیاستها که مبانی مدیریت تامینکنندگان در نظام بهموقع را تشکیل میدهد عبارتند از: 1-مشارکت تامینکننده در طراحی محصول 2-ارائه بازخور مناسب 3-کاهش تعداد سازندگان 4-بلندمدت بودن ارتباط 5-بهبود دقت در تکمیل سفارش 6-کیفیت بهبودیافته 7-انعطافپذیری در سفارش 8-کوچک بودن حجم محموله و زیاد بودن تعداد سفارش 9-بهبود مستمر در همکاری 10-انتخاب تامینکنندگان قابل اطمینان مجموع این خصوصیات بیانگر شبکه ارتباطی کارخانه اصلی با سازندگان قطعات و نیز خرید در نظام بهموقع است که برای هرکدام توضیح داده میشود.
در نظام بهموقع ارسال قطعات یا مواد معیوب توسط تامینکنندگان منجر به ایجاد کمبود و به تبع به وجود آمدن مشکلات جدی میشود زیرا در نظام بهموقع موجودی بسیار کمی وجود دارد و کالایی که دارای کیفیت نامطلوب است میتواند باعث اختلال در جریان یکنواخت کار تولید شود.
مذاکره برای قیمت شاید یکی از مهمترین عواملی که در روابط بین شرکت خریدار و تامینکنندگان ایجاد اختلال میکند قیمت قطعه یا محصول مورد معامله باشد.
4-ایجاد روابط:وقتی یک فروشنه یا گروهی از آنها انتخاب شدند،شرایط نظام بهموقع ایجاب میکند که تلاش مستمر برای بهبود روابط بین خریدار و فروشنده وجود داشته باشد.
اول:مکاتبه و ارتباط هیو لت پا کارد با تامینکنندگان و بالعکس باتوجه به زمان بین آنها دوم:ساخت و تولید قطعات،بارگیری و ارسال آنها توسط تامینکننده جدول تحول روابط بین تامینکننده قطعات و تولیدکننده محصول (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوم:نقل و انتقال کالا به شرکت هیو لت پا کارد سپس برای شناسایی عواملی که میتوانست اجرای این مراحل را مختل کند،جمعآوری اطلاعات آغاز شد.