ملخص الجهاز:
این سه فرآیند اصلی عبارت هستند از: 1-پیشبینی نیازهای مشتری 2-پاسخگویی سریع به سفارشهای مشتری 3-پدیدآوری و عرضه محصول جدید هر یک از این فرآیندهای اصلی،زیر مجموعهای خاص از فعالیت را در سیستمکسب و کار شرکت5فعال میکند که ممکن استبرخی از آنها یکسان و برخی دیگر کاملا متفاوتباشند.
پس از آنفعالیتهای دیگری برای پیشبینی و تولید ستاده(محصول)سالانه طراحی میشود که همانهسته اصلی سیستم کسب و کار است و در نهایتمجموعه دیگری از فعالیتهای برای تأمینسفارشهای خاص مشتریان انجام میشود کهسیستم پاسخگویی را شکل میدهد.
مدیریت جریانها توسط سازمان شبکهای برای هماهنگی فعالیتهایمشارکتکنندگان در سیستم شرکت،کارکنان«بنتون»و«تویوتا»،فعالیت کارآفرینی( LAIRUENERPERTNE )خود را کاملا و بهروشنی از فعالیتهای حرفهای( LANOISSEFORP )تفکیک کردند.
این نمودار ستون فقراتتجریه و تحلیل و تغییر در سیستم کسب و کار یکشرکت است و اساسا میتوان آنها را برای ایجادچشماندازی کلی از فرآیندهای در جریان،یافتن@مدیریت ارشد باید هدف تولید یاسرعت ارائه خدمات در کسب و کارخود را مشخص کرده باشد.
برای ایجاد توازن در سیستم کسب و کار یکشرکت،مدیریت ارشد باید نخست جزئیاتچگونگی تولید خدمات و محصولات خود رابشناسد و بفهمد.
لازمه این کار برخورداری ازدانش،و فهم دقیق و کامل کلیه فعالیتها درجریان ساخت و تحویل محصول یا خدمت،شکل 3-بهبود مستمر در مدیریت استراتژیک (به تصویر صفحه مراجعه شود)زمان انجام هر یک از فعالیتها،هزینه آنها باتکنولوژی موجود و با تکنولوژی جدید،کیفیتحاصله از فرآیندهای متفاوت و تقدم و تأخر میانفعالیهاست.
(5)-منظور از سیستم کسب و کار یک شرکت( METSYS SSEISUB S?YNAPMOC )توالیفعالیتهای انجام گرفته برای تحویل محصولات یا خدمت،ازتأمینکننده مواد خام تا مصرف کننده نهایی است.