ملخص الجهاز:
دشواری اضافهکاری در شرکتهایی که از شیوههای از نو مهندسی کردن،از نو سازمان دادن و تعدیل نیروی انسانی استفاده کردهاند،از کارکنان باقی مانده در شرکت، توقع و درخواست است که ساعتهای بیشتری را به کار بپردازند،و روزهای بیشتری از هفته را در شرکت بمانند،و این آهنگ کار را برای دورههای طولانیتر بدون توقف حفظ کنند.
شرکت بیمه عمر فوکوکو در ژاپن از یک بررسی از 500 کارگر و کارمند ژاپنی که اسبقه خدمت پانزده ساله در شرکت محل کار خود داشتند،چنین پی برد که 80 درصد از انان آرزوی فرصت خواب طولانیتر دارند؛70 درصد از آنان احساس فشار عصبی میکنند؛44 درصد در بیم مرگ ناشی از کارند؛28 درصد بدون انگیزه و بیبهره از خلاقیت هستند؛و 23 درصد هم میل دارند به محل کار خود تلفنی اطلاع دهند که بیمارند.
در برخورد یا رویارویی با درخواست و تقاضای کالا یا خدمات گسترده از یک شرکت، شایسته آن است که کارکنان شرکت،بخت آن داده شود تا دریابند که تقاضای بالا چه فرصت نیکویی برای آنان و شرکت فراهم میآورد،سپس باید به کارکنان اجازه داد تا درباره بهترین شیوه رویارویی با درخواست گسترده نظر بدهند.
3-دادن مرخصی با حقوق در برابر اضافهکاری: یک راه دیگر برای فراهم آوردن انعطاف در برابر اضافهکاری آن است که اجازه داده شود اضافهکاری کارکنان در زمان درخواست بالا برای (به تصویر صفحه مراجعه شود) کالا یا خدمات شرکت به صورت مرخصی با حقوق در زمان کاهش درخواست شرکت به اضافهکاری به آنان داده شود.
از این راه شرکت میتواند به آسانی ساعتهای کار را با تغییرات در میزان درخواست کالا یا خدمات هماهنگ سازد و تنها در زمانهای بسیار حاد به پرداخت دستمزد بالا برای اضافهکاری دست بزند.