خلاصة:
با توجه به افزایش رقابت در بین سازمانها اتخاذ تصمیییا بییهمه در فینیهمکسب و کار اهییت بسیاری یافتمه اسمت . گسمتی تنهوومو ی همای ارتاما و وکاهش هزیهه نگیم اری ا عاما مه می بمه سمیووت دسمتیابو سمازمان هما بمها عاا متهوع در مورد بازار و ذخییهسازی مهماب ا ع اماتو دم ه اسمت . درنتی ه سازمانها قادرن تا بابییه گییی از این ا عاا به دنل مستیی بی پایمهدانشو خود بیفزایه . ارزیابو این مهاب دادهای و تا یل ننیا به دانش قابمل اتنماو قابل استفاده نیازمه ابزارها و فینیهم های خایمو اسمت . ایهنمه سمازمان هماچگونه از ان مهاب ا عااتو استفاده کهه و نقش این مهماب در فینیهم مم یییتدانش سازمانو چیست به اهوان یک چاوش میم و تاثییگذار در فینیه یادگیییسازمانو مطیح است. بیای ارزیابو و استخیاج دانش از میان دادههای موجموداوگوریتمها و نیمافزارهمای متفماوتو ارا مه دم ه اسمت . مسماوه اساسمو ار ا مهفینیه ی سیستیاتیک بیای استفاده ایمووو از ایمن مهماب و ابزارهما در جیمتتقویت سیستم تصییمسازی سمازمان اسمت . در ایمن پمهوهش تمع دم ه تماضین معیفو فینیهم داده کماوی نقمش نن درفینیهم اسمتخیاج دانمش تایمین وضین تاکی بی تعامل سازن ه با متخصص کسب و کار و متخصص داده کاویدر م ل پیشهیادی این م ل به دنل گام به گام و ایلیماتو بمی پایگماه داده یمکاپیاتور تلفن هییاه جیت کشف دانش مشتیی به کار گیفته د ه است.
ملخص الجهاز:
". [ ٢٢] (رجوع شود به تصویر صفحه) در چرخه توسعه دانش متمرکز بر متخصص کسب و کار ، چهار مرحله وجود دارد: ١) به اشتراکگذاری دانش و برنامه ریزی: در این مرحله ، متخصص کسب و کار با درک نتایج داده کاوی قبلی، به داده کاوان کمک میکند تا با ایجاد مجموعه وظایف واهداف جدید،پایه ای برای توسعه فرضیه های خاص در فرآیند داده کاوی بعدی ایجاد نماید.
[٢٣] (رجوع شود به تصویر صفحه) شکل (٧) چرخه گسترش دانش با استفاده از داده کاوی متدولوژی اجرا و پیاده سازی داده کاوی با رویکرد مدیریت دانش مطابق آنچه در بخش های قبل گفته شد استخراج دانش با استفاده از داده کاوی یک فرآیند چند مرحله ای است که از همکاری بین یک متخصص داده کاوی و یک متخصص کسب و کار انجام میشود.
بررسی تغییر رفتار مشترکین قبل و بعد از ارائه بسته های تخفیفی و درصد مشترکینی که اقدام به خرید بسته کرده اند از جمله مواردی است که به عنوان اهداف آتی واحد داده کاوی در نظر گرفته میشود تا از این طریق میزان اثربخشی مدل انتخاب شده مشخص گردد.
(2008) Customer KnowledgeManagement: Knowledge Management:Concepts, Methodologies, Tools, and Applications 4- Schichazhang&xindegwu,(2011) Fundamental Of Association Rules In Data Mining And Knowledge Discovery 5- Khodalarami, F.
(2011) Role Of Knowledge Management And Analytical CRM In Business Data Mining Based Framework, The Learning Organization 7- Liao,S.
(2012) Data Mining and Its Applications for Knowledge Management: A literature Review from 2007 to 2012 19- Nemati, H.
(2009) Application of data mining techniques in customer relationship management: A literature review and classification, Expert Systems with Applications 27- Seyyedhosseini, S."