ملخص الجهاز:
"من میخواهم دربارهء کودکانی صحبت کنم که وقتی از کلاس بیرون میروند، پشت سرشان هر آن چه را کودکان ساختهاند از بین میبرند یا این که وسایل بازی کودکان را خراب میکنند،در کلاس ادای کودکان دیگر را درمیآورند،خودشان را گرگ و هیولا برای تعریف تهاجم به صورت جامع میتوانیم بگوییم که هر نوع حرکت بیرونی تندی که کودک نسبت به دیگران انجام میدهد، تهاجم است.
حال فکرش را بکنید کودکی که از آغاز صبح در کلاسی باشد که هزاران مقررات عجیب و غریب دارد و برای هر کاری از طرف مربی خود کنترل میشود،آن کلاس چگونه خواهد گذاشت؟باید فکر کرد که کنترل زیاد چه تأثیری بر رفتار کودک دارد و آیا واقعا در او ایجاد نظم و ترتیب میکند؟ کودکانی که در این نوع کلاسها حضور دارند معمولا تبدیل به سه دسته کودک با رفتارهای مختلف میشوند.
او چه ساعتی از روز خرابکاری میکند؟چه کسی با او همدست است؟چه شرایطی باعث حمله کردن او میشود؟ آیا مدتی که باید برای گوش دادن به داستان بنشیند طولان است؟آیا به خاطر این که صبح زود با شتا از خانه بیرون آمده این قدر عصبانی است؟آیا گرسنه است؟آیا برنامه بیشتر مورد توجه دختران کلاس است؟آیا چیزی کم داریم تا کودک را به کار جلب کنیم؟ خانوادهها نیز در خانه باید سعی کنند که بیش از هر چیز علت خشونت کودکان را در رفتارهای خود جست و جو کنند."