خلاصة:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی گردشگری باغ فین در توسعه اقتصادی شهر کاشان میباشد. این تحقیق ، از لحاظ هدف کاربردی، از حیث ماهیت و روش توصیفی – تحلیلی از نوع موردی – زمینه ای میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه گردشگران مراجعه کننده به باغ فین شهرستان کاشان است . برای بدست آوردن حجم نمونه از جدول مورگان تعداد ٢١٢ نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است . همچنین از آزمون استقلال صفات به کمک توزیع کای اسکوئر استفاده شده است . ضریب آلفای بدست آمده در این مطالعه برای نمره کل بازاریابی گردشگری ٠/٨٩١ و برای عناصر محصول (٠/٧١٢)، قیمت (٠/٧٢٥)، تبلیغات (٠/٧٠٦)، شواهد فیزیکی (٠/٧١٧) و برنامه ریزی(٠/٧٨٢) بدست آمده است . درنهایت مشخص شد، بازاریابی گردشگری باغ فین در توسعه اقتصادی شهر کاشان تاثیر معناداری دارد. هم چنین مولفه های آمیخته بازاریابی شامل محصول ، تبلیغات ، شواهد فیزیکی، برنامه ریزی در توسعه اقتصادی شهر کاشان تاثیر معناداری دارد. عامل شواهد فیزیکی مهمترین عنصر آمیخته بازاریابی گردشگری باغ فین در توسعه اقتصادی شهر کاشان میباشد. گسترش ناموزون شهرها باعث ایجاد مشکلات بنیادی و اساسی در شهرها و گسترش فیزیکی ناموزون آنها و در نتیجه نقصان ، کاستی در شالوده و ساختار شهری و در ارائه خدمات و عملکرد های مناسب آن شده است . هدف این پژوهش از سویی بررسی روند گسترش فیزیکی شهر کرمانشاه و عوامل موثر بر آن و از سویی دیگر بررسی اثرات زیست محیطی حاصل از این گسترش فیزیکی است و همچنین بیان معضلات زیست محیطی ناشی از گسترش فضایی شهر و ارائه اقداماتی جهت کاهش این معضلات ، بررسی میزان تاثیر طرح های توسعه شهری (طرح جامع ) در گسترش فیزیکی شهر و در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی در این طرح ها و بررسی ساختار کالبدی - فضایی و جمعیتی شهر کرمانشاه برای درک بهتر روند توسعه فیزیکی شهر. روش پژوهش ، توصیفی - تحلیلی است . پژوهش حاضر بر این فرضیات استوار است که شرایط منطقه ای موجب تشدید مهاجرت به شهر و گسترش فضایی آن با دست اندازی به اراضی کشاورزی، باغات و مناطق زیست محیطی همراه شده و همچنین توسعه فضایی شهر باعث بوجود آمدن آلودگی های زیست محیطی گردیده است . و در نتیجه میتوان گفت رشد و گسترش شهر کرمانشاه ، از ابتدای شکل گیری تا به امروز به عواملی چون ازدیاد جمعیت ، تشدید مهاجرت های روستایی، مهاجرت جمعیت جنگ زده ٨ سال جنگ ایران و عراق به شهر کرمانشاه ، نداشتن برنامه های مصوب شهری و عدم اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی بسیار تاثیر پذیرفته است . این گسترش و پایه های ناشی ازآن مشکلاتی از نظر زیست محیطی، کالبدی و اجتماعی برای مدیران و شهروندان پدید آورده است . آلودگی خاک را میتوان از مهم ترین پیامدهای منفی توسعه بی رویه شهر کرمانشاه در نظر گرفت .
ملخص الجهاز:
"پیشینه پژوهش سال انجام پژوهش پژوهشگر عنوان پژوهش نتایج 1394 حیدرنور نقش تبلیغات در توسعه صنعت جهانگردی و توریسم دست آوردهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیاری را برای پیشگامان آن به ارمغان آورد 1393 تاوتلی و محمدی (1393) بررسی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی توریسم در جزیره کیش عناصر تشکیل دهنده بازاریابی گردشگری نه تنها وسیله ای لازم و مهم برای افزایش تعداد گردشگران به شمار می روند 1392 بدری و همکاران تحلیل عوامل تاثیرگذار بر وضعیت بازاریابی گردشگران روستایی در یک حوزه کلانشهر از دیدگاه کارشناسان در روستاهای شمال ایران مردم و کارکنان و همچنین برنامه ریزی مدیریت دارای بهترین وضعیت بوده ولی مؤلفه تبلیغات به رغم اهمیت آن در روستاهای شمال تهران از وضعیت مناسبی برخوردار نیست 1392 سوری و همکاران ارزیابی و اولویت بعدی شاخصهای مدل آمیخته بازاریابی مدل (p٧) و هفت شاخص آن در توسعه گردشگری روستایی استان مازندران ایجاد جایگاه مناسب در بازار این صنعت می تواند یکی از عوامل مفید و اثرگذار در توسعه گردشگری و افزایش تعداد گردشگران ورودی به مناطق روستایی استان مازندران باشد 1391 انواری و همکاران بررسی نقش محوری گردشگری روستایی در توسعه نواحی روستایی (روستاهای ناحیه تفتان ، شهرستان خاش ) استعداد و قابلیت روستاهای مورد مطالعه در جذب گردشگر در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیازمندی های آنها جهت بهره برداری از صنعت گردشگری و توسعه آن بسیار بالا است 1390 برقی و همکاران مدلسازی بازاریابی توریسم ارائه آمیخته بازاریابی در گسترده مدیریت و بازاریابی توریسم روستایی از یک سو همه جنبه های بازاریابی توریسم روستایی را در بر می گیرد 1389 امین بیدختی و همکاران آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری تمامی عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقاء جایگاه و توسعه این صنعت تاثیرگذار میباشند."