ملخص الجهاز:
"بنابراین تیم مدیریت یک شرکتو یا سازمان تجاری باید خود را با اینترنت آشنا کرده و زمانی راصرف آماده ساختن نظریهای درباره دهه آینده و دگرگونیهایرخ داده در کسبوکار کند و راههای اجرای چنین دیدگاهی رابا گروه فناوری اطلاعات شرکت در میان بگذارد.
چنانچه کیفیت خدمات پایین باشد موجب بدنامی گسترده وشکست میشود زیرا گستره اینترنت برای پیدا کردن فروشندهوسیع است بنابراین باید نظام دیجیتالی شرکت و سازمان تجاریما توان عرضه خدمات ویژه شخصی به مشتریان را داشته باشد.
برای رسیدن به این اهداف گیتس توصیهمیکند که نظام دیجیتالی ما باید توان تجزیه و تحلیل پیچیدهالگوهای خرید مشتریان را داشته باشد،به گونهای که بتواند دربه نتیجه رساندن خدمات ویژه فردی به کمک دادههای جمعیتی،مانند درآمدها،گروه سنی،توزیع جغرافیایی و یا آمارهای دیگر،گروههای مشتریان سودآور و گروههای کمبازده را شناساییکند.
برای این منظور گیتس توصیه میکندکه کارکنان خط تولید به دادههای به هنگام دسترسی داشته باشندتا به کمک آنها بتوانند کیفیت فرآوردهها را بهتر کنند و نظام تولیدو ساخت فرآوردهها را با دیگر نظامها یکپارچه سازند.
به نظر گیتس پیچیدگی سبب مرگ برنامههای مهندسی دوبارهمیشود،بنابراین باید یک نظام دیجیتالی ایجاد کنیم که به رشدپرشتاب راه حلها در بستر زمان کمک کند،امکان پیگیریموقعیتهای گوناگون را به کاربران بدهد،روند پیشرفت کارها وجاهایی را که به تصمیمگیری مدیریتی نیاز هست،نشان دهد،یک فرآیند بزرگ را به چندین زیرمجموعه مستقل تبدیل کرده ونتیجه کار آنها را بهم ارتباط دهد تا یک نظام کارآمد بوجود آید."