ملخص الجهاز:
"من فکر میکنم این اولین تصویر در این مجموعه باشد که به آنطرف سوق داده میشود؛به خصوص که بیشتر در نقشمایه لباسها، پنهان است و خیلی ایرانی بهنظر میآید.
ولی آن شیوهای که آقای بیدقی کار میکند، هم منحصر به فرد است،هم اینکه استفادهء صحیح از کامپیوتر است همهء حیوانها هستند و فقط جوجه و گربه نیستند،این توهم بیشتر میشود که گربه،جوجه را گرفته.
درست است که الان کارهای آقای خدایی را میدیدم،واقعا فکر میکردم تصاویرش دارد حرکت میکند،ولی باز بحث تصویرگری کتاب کودک،فقط صرف تصویر نیست.
نکته دیگر این است که تصویرگرهای ما عموما فکر میکنند که فقط باید در چارچوب کتاب و چاپ کار تصویری انجام داد،ولی آقای بیدقی از کار تصویرسازی،علاوه بر اینکه در کارت عروسی استفاده کرده،به حیطهء سینما هم کشانده است و آنجا هم دارد فعالیت میکند.
از کارهای خوب دیگری که آقای بیدقی کرده،این است که به صورت حرفهای وارد این جرگه شده؛یعنی دید او خیلی محدود نبوده،خارج از کشور را هم دیده و به صورت حرفهای دارد کار میکند.
سپیده اشعری:میخواستم از آقای بیدقی بپرسم که آیا فقط روی «اتود»اول کار میکنند و یا سراغ اتودهای دیگر میروند؟چهگونه کار میکنند؟ بیدقی:من تا حالا«اتود»نزدهام؛چون هنوز وسیلهای پیدا نکردم که بشود«اتود»را کتک زد!ولی خدمتتان عرض کنم که وقتی طراحی اولیه انجام میشود،من خیلی کاغذ حرام میکنم.
اکرمی:میتوانیم پیام آقای طلایی را زیر ذرهبین قرار بدهیم که آقای خدایی: واقعا تکراری بودن تعریفش چیست؟ آیا اینکه ما تکنیکها را عوض کنیم،یعنی در کار تنوع ایجاد شده؟ یا این تکراری بودن،در تفکر و نگاه است؟ بیدقی: تلاشم این است که فقط شیک و بانمک کار کنم."