ملخص الجهاز:
"Chaney"/> مترجم: امیر قربانی با این گزاره آغاز میکنم که مفهوم فرهنگ<FootNote No="84" Text=" Culture"/> ابداع عمدة تفکر اجتماعی در عصر مدرن بوده است؛ اما استدلال خواهم کرد که واژه فرهنگ همزمان با استعمال گسترده، معانی جدیدی را بهخود گرفته است.
بدین ترتیب، این فضا زنان را به تلاش علیه ناکامی دائمی وامیدارد، بهگونهای که آنها خود را چنانکه هستند نمیبینند و درک نمیکنند؛ درنتیجه این نگاه بهعنوان راهبردی ایدئولوژیکی عمل میکند که زیربنای تفکر برتری مردان یا روابط اجتماعی مردسالار را شکل میدهد (در باب ایدئولوژی در فرهنگ جوامع تودهای؛ نک به: تامپسون<FootNote No="87" Text=" Thompson"/> 1990).
مقصودم این است که نشانهها، نمادها، تصاویر و مصنوعات بشری (که فرهنگهای مختلف زندگی قرن بیستمی متأخر از طریق آنها شناسایی میشوند و در تفاسیر مادی زندگی اجتماعی بهکار میروند) در قالب ژانرها یا مجموعههایی خاص از نمایشها دستهبندی میشوند ـ یعنی نمایشهایی که در پیوند با گروهها، محافل یا شیوههای زندگی خاص هستند؛ بنابراین، یک مجموعه رفتاری بهدستهای از شیوههای بازنمایی نمادین هویت و تفاوت گفته میشود و پیوندهای تلویحی با هنجارها، ارزشها و نگرشها دارد که زمینهای را برای انتظارات رقیب فراهم میکند.
گرچه ممکن است ما در گفتار معمولیمان شیوه زندگی را همان «سبک زندگی» بدانیم، بهنظر من این گمراهکننده است؛ بنابراین، بهعنوانمثال، هرچند مطالعه کفارت<FootNote No="96" Text=" Kephart"/> (1982) در باب اقلیتهای فرهنگی ایالات متحده از سبک زندگی بهعنوان مفهومی محوری استفاده میکند، جوامع دینی مورداشاره او بهوضوح نمونههایی از شیوهها یا اشکال متمایز زندگی هستند."