ملخص الجهاز:
"ابعاد حضور اینگونه تعاونیها در عملیات مذکور در بالا،با ارائه اسناد و مدارک لازم،بررسی و مورد ارزیابی قرار میگیرند: در اقتصاد بازارهای پیشرفته،بخش عظیمی از تولیدکنندگان مستقل فرآوردههای کشاورزی،و تقریبا کلیه مزارع خودگردان خانوادگی کوچک و متوسط،در حقیقت عضو اما مالک تعاونیهای بازاریابی برای عرضه و تقاضا هستند و بسیاری از آنها که دامنه فعالیتهای خود را به تأمین مواد خام و بازاریابی جهت فرآوردههای تولیدی به منظور ارائه زنجیرهای وسیع از خدمات متنوع نه تنها برای بخش تولید،بلکه مصرف به وسیله خانوادههای روستایی و کشاورزان و همچنین آماده تولید و ساخت مواد خام و توزیع تولیدات و صنایع تبدیلی،گسترش دادهاند،سیستم تعاونی را مناسبترین ساختار نیل به این اهداف دانسته و همچنان میدانند."