خلاصة:
این تحقیق با هدف بررسی میزان تاثیر ابعاد تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی با رفتار خرید
مشتریان در فروشگاه رفاه اردبیل اجرا گردید که تعداد نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 234
نفر به دست آمد. ابزار گردآوری تحقیق پرسشنامههای استاندارد بود که برای بررسی روایی آنها از
آزمون تحلیل عاملی تاییدی در نرم افزار لیزرل استفاده گردید همچنین برای بررسی پایایی پرسشنامه-
ها از آزمون آلفای کرونباخ در نرم افزار SPSS استفاده شد. که نتایج هر دو آزمون تایید کننده روایی و
پایایی پرسشنامه های تحقیق بود برای آزمون فرضیه اول از رگرسیون خطی چند متغیره استفاده
گردید که نتایج نشان داد ابعاد شخصی سازی، رفتار ترجیحی، تمایل مشتری به ادامه خرید و رضایت
ارتباطی مشتری تاثیر معنیداری بر متغیر رفتار خرید دارند. همچنین برای آزمون فرضیه دوم از
همبستگی پیرسون استفاده شد که نتایج نشان دهنده ارتباط معنیدار بین دو متغیر بود.
ملخص الجهاز:
"دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد گرمی پایایی پرسشنامه های تحقیق بود برای آزمون فرضیه اول از رگرسیون خطی چند متغیره استفاده گردید که نتایج نشان داد ابعاد شخصی سازی ، رفتار ترجیحی، تمایل مشتری به ادامه خرید و رضایت ارتباطی مشتری تأثیر معنیداری بر متغیر رفتار خرید دارند.
صمدی و همکاران (١٣٨٩)، با هدف بررسی رابطه بین تاکتیک های بازاریابی ارتباطی و رفتار خرید فروشگاههای زنجیرهای مطالعه ای را آغاز نمودند که نتایج نشان داد که مدل برای جامعه آماری قابل استفاده است و بین نیاز به تعلق ، نیاز به احترام و لذت بردن از خرید با تمایل به ارتباط، ارتباط معناداری وجود داشت .
نتایج فرضیه دوم برای بررسی این فرضیه از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید که نتایج نشان داد سطح معنی داری بین تاکتیک های بازاریابی ارتباطی و رفتار خرید ٠/٠٠٠ و ضریب همبستگی نیز ٠/٧٥٢ میباشد (٠/٠٥ >p) بنابراین میتوان ادعا نمود که بین تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی و رفتار خرید رابطه معنی داری وجود دارد.
G (2002); "Effects of Suppliers’ Marketing Program Variables on Industrial Buyers’ Relationship Satisfaction and Commitmen", Journal of Business & Industrial Marketing, 17(7), pp.
G (2003); "Instrumental and Interpersonal Determinants of Relationship Satisfaction and Commitment in Industrial Markets", Journal of business Research, 58(5), pp.
"Instrumental and interpersonal determinants of relationship satisfaction and commitment in industrial markets" journal of business ,45: 619-628.
, De Wulf, K & Schumacher, P (2003); "Strengthening Outcomes of Retailer–Consumer Relationships: The Dual Impact of Relationship Marketing Tactics and Consumer Personality", Journal of Business Research, 56(3), pp."