خلاصة:
هدف: هدف از انجام این پژوهش طراحی سایت آموزش با ویژگی های منحصر به فرد و بررسی پتانسیل و تاثیرآن بر روی مهارت نگارش زبان آموزان و همچنین پتانسیل آن در جلب خلاقیت زبان آموزان در مدیریت گفتمان از طریق انتقال معنا (NOM) و انتقال فرم یا صورت (NOF) زبان انگلیسی است. روش : 60 زبان آموز سطح متوسط به صورت تصادفی و بر اساس نمرات آنان در آزمون تعیین سطح آکسفورد به دو گروه نگارش مشارکتی و مشارکتی الکترونیکی تقسیم شدند. مهارت نگارش و خلاقیت در مدیریت و تعمیر و اصلاح گفتمان در انتقال معنا مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها از طریق پیش آزمون و پس آزمون مهارت نگارش و تجزیه و تحلیل گفتمان از طریق ضبط صدا در گروه نگارش مشارکتی در کلاس و پیش آزمون و پس آزمون و کد گذاری باز عملکرد زبان آموزان در وب سایت آموزشی در گروه نگارش مشارکتی الکترونیکی جمع آوری شد. یافتهها: تجزیه و تحلیل چند متغیره کوواریانس و مجذور کای نشان داد که مشارکت الکترونیکی باعث افزایش نمرات نگارش زبان آموزان شد. پتانسیل این تکنولوژی در جلب خلاقیت انتقال فرم و توجه به آن و انتقال معنا جهت مدیریت گفتمان در مقایسه با نگارش مشارکتی تفاوت معنادار داشت. نتیجهگیری: نتایج نشان می دهد که ایجاد بسترهای فعالیت مشارکتی از طریق استفاده از تکنولوژی در آموزش باعث افزایش یادگیری در مهارت نگارش است. همچنین گفتمان و مدیریت
oals: This study is an investigation of innovative technology in writing skill. To this end, the potential of a designed innovative e-collaborative writing website with unique features in creating opportunities in improving writing ability, fostering creativity in managing discourse through negotiation of form (NOF) and negotiation of meaning (NOM) in comparison with collaborative writing of Iranian learners .
Method: 60 Iranian intermediate EFL learners' writing performances in two writing modalities were analyzed with respect to their potential in increasing writing achievement scores and creating a medium for NOM and NOF were analyzed. Data were collected through pretest/posttest measures, conversation and log analysis of form and meaning negotiations in collaborative and e-collaborative writing and open coding of student reflective essays.
Results: Multivariate analysis of co-variance and chi-square analysis indicated that learners had higher writing scores and negotiation of meaning and form in e-collaborative
ملخص الجهاز:
"با توجه به نظر استال، کوشمن و سترز (2006)، کامپیوترها و کمک آنها در یادگیری زبان از دیدگاههای مختلف یادگیری بازنگری شده است مانند طراحی و فعالیت های یادگیری شامل آموزش به کمک کامپیوتر 9 ، سیستم آموزش معلم هوشمند 10 ، نرم افزار های لوگو 11 مثل نرمافزار لاتین Shahede Storch Lu Social constructivism Vygotsky AbuSeileek & Abualsha’r Bataineh & Hani van der Zwaard & Bannink Computer assisted learning Intelligent tutoring Logo و یادگیری مشارکتی با کامپیوتر 1 .
بنابراین پژوهش حاضر با طراحی و ابداع تکنولوژی آموزشی با ویژگیهای خاص که زبان آموزان را ملزم به مشارکت میکند-که در بخش روش کار به طور کامل توضیح داده شده است- به بررسی تأثیر این Negotiation of form Language related episodes Blake نوآوری آموزشی بر مهارت نگارش زبان آموزان ایرانی می پردازد.
مطالعه اثر دو محیط آموزشی مشارکتی چهره به چهره و ویدئو کنفرانس نشان داد که یادگیری مشارکتی توسط رایانه باعث شده است دانش آموزان از منابع بیشتری استفاده کنند و در مورد دانش همگرا شوند؛ همچنین در این نگارش، فراگیران در گروه های نگارش مشارکتی همکاری بیشتری نسبت به سایر گروه ها داشتند (فیشر و ماندل 1 ،2005).
دلیل محتمل دیگر نیز میتواند مربوط به مسئولیتهایی باشد که زبان آموزان برای انجام پروژه خود میپذیرند و این خود آنها را به پذیرش نقشی فعالتر در فرآیند یادگیری شان Fischer & Mandl Choi Wiki Writing Chu, Tse, & Chow Koh, Herring, & Hew Achilles & Hoover Grant and Branch سوق میدهد (گونزالس و نلسون 1 ، 2005)."