ملخص الجهاز:
"بعضی از بانکها و انجمنهای ساختمانی در حال حاضر مالکیت شرکتهای بیمه عمر را دارا بوده به طوری که یک شرکت اقماری از یک گروه بانکی عمده فروش محصولات بیمهای خود نظیر اتومبیل،خانواده و مانده بدهکار را از طریق تلفن و با به کارگیری جدیدترین فنآوری در ارتباطات راه دور توسعه داده است.
این امر مزیتهای مالی خاصی را به همراه داشته و از طرفی حجم مکاتبات اداری مربوط به ثبت به عنوان بیمهگر را کاهش داده و به دلیل این که شرکتهای اختصاصی زیادی دور از ساحل فعالیت دارند،این امکان برای آنها وجود دارد تا تمام خدمات لازم فرعی نظیر مدیریت سرمایهگذاری،بانکداری، حسابداری و غیره را ارائه دهند.
شرکتهای بیمه اتکایی همان طور که قبلا اشاره شد وظیفه اصلی بیمه قبول انتقال ریسک از عموم میباشد به طور مشابه بیمهگرها ممکن است این نکته را دریابند که بعضی از ریسکهای انتقال داده شده به آنها بسیار پر هزینه میباشد،به این لحاظ آنها مقدار پوشش بالاتر از حد نگهداری قابل قبول خود را بیمه اتکایی خواهند نمود.
گاهی اوقات عدهای از انجمنها در داخل یک حرفه وجود داشت که هر یک به فعالیت بیمهگری در یک ناحیه محلی مشغول مشارکتهای انجام شده به صندوق بر اساس وزن یا ارزش بوده و سالیانه به جهت حفظ ذخیره لازم برای بدهیها از اعضاء برای مشارکت اضافی درخواست میشد،در حال حاضر اکثر این انجمنها توسط بازار بیمه عادی جایگزین شدهاند،ولی هنوز یک بازار بسیار خوب بیمه دریایی در این زمینه وجود دارد،که احتمالا دلیل بقاء آنها مبتنی بر این حقیقت است که آنها بزرگترین و قدیمیترین انجمنهای تاسیس شده هستند و بنابراین تحت محدودیتهای مالی نظیر سایر حرفههای تعاونی نبودهاند."