خلاصة:
در مقوله آموزش زبان انگلیسی, مهارتهای مختلفی وجود دارد؛ اما با توجه به رویکرد جدید آموزش که رویکرد ارتباطی فعال و
خود باورانه است. فرایند یاددهی -یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از ویژگیهای این فرایندء به کار گیری هر
0 رد دی ۱ ۱ ۲ ارآ 0 و دا ۴۳
چهار مهارت آموزش زبان یعنی مهارت شنیداری . مهارت گفتاری » مهارت خواندن و مهارت نوشتاری بر اساس اولویت
میباشد. در این فرآیند یک فراگیر در معرض زبان قرار گرفته و در کار دو نفره و یا کار گروهی مشارکت فعال دارد. از طرفی
نیاز دانش آموز یا فراگیرء ایجاد انگیزه درآنها از موارد مهم و اساسی آموزش زبان میباشد. یک مدرس زبان باید از تکنیکهای
مختلف آموزش زبان استفاده کرده تا بازخوردهای مناسبی از دانش آموزان و یا فراگیران مشاهده کند.
ملخص الجهاز:
البته لازم به ذکر است که آيا اين بسته ها و کلاس ها تمام قوانين فرايند ياددهي- يادگيري را رعايت نموده و اين قوانين را در متن خود دارند يا نه ؟ حال با علم به اينکه رويکرد جديد آموزشي زبان انگليسي، رويکرد ارتباطي فعال و خودباورانه است در اين صورت در اين تحقيق و مستندات سعي شده است که مهارت هايي که در امر ياددهي- يادگيري آموزش زبان انگليسي مورد نياز است مورد بحث قرارگيرد و به راهکارهاي که در اين زمينه وجود دارد اشاره شود.
* انجام کارهاي گروهي، سرودها، بازي هاي زباني و ايفاي نقش در کلاس ١ – مهارت شنيداري براي آموزش زبان انگليسي لازم است ابتدا دانش آموزان در حد لزوم در معرض زبان قرار گيرند تا مهارت هاي دريافتي زبان ٨ () () را در خود تقويت نمايند و سپس از آنها خواسته شود تا دست به توليد زبان بزنند.
سعي شود حدالامکان از زبان مادري در کلاس درس زبان انگليسي استفاده نشود مگر اينکه کلمه يا جمله اي براي دانش آموزان قابل فهم نباشد که اين هم راه حل مناسبي دارد.
1 استفاده از تکنيک هاي مختلف در روش ديدن و گفتن در اين روش که با تکنيک هاي زيادي همراه است به دانش آموزان اين فرصت داده مي شود که موارد زير را براي درک بهتر کلمات و جملات انگليسي بکار ببرند: بچه ها را وادار کنيد که کلمات را جاي تصاوير بکار ببرند.