ملخص الجهاز:
"با چنین نگرشی باید بهجای نگرانی و اضطراب برای نتایج امتحانات که میتواند در اخذ نتیجهء مناسب دانشآموزان ایجاد مشکل و حتی اعتماد به نفس منفی ایجادکند، معلمان و دبیران با پذیرش مسئولیت یادگیری دانشآموزان از طریق آزمونهای تشخیصی و فرایندمدار، نگرانی و اضطراب دانشآموزان را برای امتحانات که میتواند یک تهدید باشد به فرصتی برای نشان دادن پیشرفت تحصیلی آنها تبدیلکنند.
موارد دیگری که لازم است در زمان امتحانات مورد توجه قرارگیرد به قرار زیر است : 1- وظایف مرکز آموزشی برای کاهش اضطراب در برگزاری امتحانات : دانشآموزان، مدیران، معلمان و دبیران محترم با برگزاری آزمونهای فرآیندی (تکوینی) و دادن باز خوردهای لازم ( در طول سال) به دانشآموزان و خانوادههای آنان و عدم تأکید بر هنجارهای افراطی از جمله نمرات حداکثری میتوانند آرامش نسبی دانشآموزان و خانوادههای آنها را فراهمآورند."