خلاصة:
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی روانشناختی و بهره وری دبیران مقطع
ابتدایی شهرستان بویراحمد بوده است. جامعه آماری این پژوهش, شامل کلیه دبیران زبان انگلیسی مقطع ابتدایی شهرستان
بویر احمد بودند که بااستفاده از شیوه ی سرشماری ۸۰ نفر انتخاب شدند. روش مورد استفاده در این تحقیق, علی مقایسه ای
بود. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق, وجمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه بهره وری اچیو ءتوانمندسازی روانشتاختی
اسپریتزرو اثریخشی دوره های کوتاه مدت پراساس الگوی CIPP استفاده شده است برای تجزیه و تحلیل داده ها ازآمار توصیفی
و استنباطی استفاده شد. نتایج حاصل ازتجزیه وتحقیق فرضیه اصلی نشان می دهد که بین دوره های آموزش ضمن خدمت
وتوانمندسازی روانشناختی و بهره وری دبیران زبان انگلیسی رابطه معناداری وجود دارد.تجزیه وتحلیل فرضیه فرعی اول نشان
می دهد که بین دوره های آموزش ضمن خدمت و توانمند سازی روانشناختی( به جز بعدخود اثربخشی) دبیران زبان انگلیسی
مقطع ابتدایی شهرستان بویر احمد رابطه معناداری وجود دارد.و تجزیه وتحلیل فرضیه فرعی دوم نشان می دهد بین دوره های
آموزش ضمن خدمت بر بهره وری (به جز ابعاد توان و آمادگی کاریءوضوح یا ادارک نقش) دبیران زبان انگلیسی مقطع ابتدایی
شهرستان بویر احمد رابطه معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
تجزیه وتحلیل فرضیه فرعی اول نشان می دهد که بین دوره های آموزش ضمن خدمت و توانمند سازی روانشناختی ( به جز بعدخود اثربخشی) دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه ی اول شهرستان بویر احمد رابطه معناداری وجود دارد.
و تجزیه وتحلیل فرضیه فرعی دوم نشان می دهد بین دوره های آموزش ضمن خدمت بر بهره وری (به جز ابعاد توان و آمادگی کاری،وضوح یا ادارک نقش) دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه ی اول شهرستان بویر احمد رابطه معناداری وجود دارد.
یافتههای استنباطی: سوال اصلی - آیا دوره های آموزش ضمن خدمت برتوانمند سازی روانشناختی و بهره وری دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه ی اول تاثیر معنادار دارد؟ برای بررسی این سوال از تحلیل مانوا استفاده شد.
<رجوع شود به تصویر صفحه> نتایج حاصل از این آزمون[WILK’S Lambda = 0/821 , F= 16/060 , p=0/000 ] حاکی از این است که در مجموع بین توانمند سازی روانشناختی و بهره وری در دبیران زبان انگلیسی آموزش ضمن خدمت دیده و ندیده (P&lt;0/01) تفاوت معنیداری وجود دارد.
بحث ونتیجه گیری: الف- فرضیه اصلی پژوهش :بین دوره های آموزش ضمن خدمت و توانمند سازی روانشناختی و بهره وری دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه ی اول شهرستان بویر احمد رابطه ی معناداری وجود دارد.
ب- اولین فرضیه فرعی پژوهش: بین دوره های آموزش ضمن خدمت و ابعاد توانمند سازی روانشناختی دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه ی اول شهرستان بویر احمد رابطه ی معناداری وجود دارد.
ج- دومین فرضیه فرعی پژوهش: بین دوره های آموزش ضمن خدمت و ابعاد بهره وری دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه اول شهرستان بویر احمد رابطه مستقیم و معنادار ی وجود دارد.