ملخص الجهاز:
شفافیت عملکرد خدمتگزاران سلامت: مروری بر تجربهی انگلستان (قسمت 1 از 2) حسین بوذرجمهری 1) پیشینه در انگلستان بیماران میتوانند اطلاعاتی از هر جراح در مورد تعداد عملهای جراحی انجام شده توسط او و همچنین نرخ مرگ و میر در جراحیهای آنها را مشاهده کنند [1].
این بیمارستان از سال 1735 میلادی (270 سال پیش) پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی مردم بریستول و جنوب غرب انگلستان بوده و همچنین مرکزی ملی و بینالمللی برای تحقیقات و نوآوریهای بالینی بوده است اما متأسفانه نام این بیمارستان امروزه در انگلستان و دیگر جاها یادآور رشتهای از فجایع در حوزه عمل جراحی قلب کودکان در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 میلادی است که طی آن بسیاری از کودکان جان خود را از دست دادهاند [4].
از آنجایی که اطلاعات، بعنوان نخستین خشت هر سامانه کنترل کیفیت و استاندارد، نقش کلیدی دارد و به دلیل ناکاراییها نظارتی، یکی از اصلیترین توصیههای تفحص وزارت بهداشت انگلستان از اتفاقات بیمارستان بریستول مربوط به ایجاد ساختارهای اطلاعاتی دقیق در NHS بود: ایجاد «دفتری مستقل برای پایش عملکرد خدمات سلامت» که با دانشگاهها و سازمانهای متخصصین ارتباط داشته باشد؛ این همکاری برای اعتبار داشتن فرایند حیاتی است [3].
برای مثال با مراجعه به بخش جراحی قلب، امکان مقایسهی نرخ مرگ و میر بیماران مربوط به هر جراح وجود دارد.
Learning from Bristol: report of the public inquiry into children's heart surgery at Bristol Royal Infirmary 1984-1995.
The Report of the Public Inquiry into children's heart surgery at the Bristol Royal Infirmary 1984-1995: Stationery Office.