خلاصة:
این مطالعه به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه نگرش حسابرسان نسبت به بازاریابی و اهمیت این حرفه برای آن ها می تواند بر ایجاد تعادل میان فعالیت های حسابرسی و بازاریابی موثر باشد. هدف این مطالعه بررسی تاثیر تغییر محیط کار حسابرسان بر رابطه میان دو حرفه حسابرسی و بازاریابی است. بررسی ها نشان می دهد حسابرسانی که نگرش مثبتی به بازاریابی دارند، زمان بیشتری را در مقایسه با حسابرسانی که نگرش مثبت کمتری دارند صرف فعالیت های بازاریابی می کنند. به علاوه حسابرسانی که فعالیت های بازاریابی را مهم می دانند، زمان قابل توجهی را صرف فعالیت های بازاریابی می کنند. بررسی ها نشان می دهند که فاصله نظری میان حرفه حسابرسی و حرفه بازاریابی در عمل همانند گذشته وجود ندارد.
ملخص الجهاز:
com تاریخ دریافت: 16/01/1395 ، تاریخ پذیرش: 26/05/1395 چکیده این مطالعه به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه نگرش حسابرسان نسبت به بازاریابی و اهمیت این حرفه برای آنها میتواند بر ایجاد تعادل میان فعالیتهای حسابرسی و بازاریابی مؤثر باشد.
تغییرات در فضای کسبوکار حسابرسی و نگرش سنتی نسبت به بازاریابی شاید در ابتدا نشاندهنده این باشد که سطح حرفهای بودن ممکن است بهصورت معکوس تحت تأثیر فعالیتهای بازاریابی قرار گیرد.
این مسئله را میتوان مانند یک شمشیر دولبه دید: ازیکطرف حسابرسی همراه با وظایف سنتی و از طرف دیگر آگاهی روزافزون حسابرسان و شرکتهای حسابرسی از فعالیتهای بازاریابی و تلاش آنها در استفاده از این فعالیتها و برای حفظ مزایای رقابتی وجود دارد.
برای مطالعه اینکه حسابرسان چطور مسئولیتهای ذاتی کار خود را متعادل میکنند و با وظایف جدید بازاریابی مدیریت میکنند، دانستن اینکه چه وظایفی مشمول حرفه حسابرسی میشود و چه چیزی بازاریابی خدمات حرفهای را مشخص میکند، امر مهمی است.
این تغییر نگرش مثبت حسابداران نسبت به تبلیغات، فرصتهایی را برای ارائه بیشتر خدمات بازاریابی و تبلیغات در اختیار متخصصان بازاریابی قرار داده است.
نتایج مطالعه آنها نشان میدهد که حسابرسان بهطور متوسط، اهمیت نسبتاً بالایی برای فعالیتهای بازاریابی قائل هستند و نگرشی مثبت نسبت به این فعالیتها دارند.
نحوه نگرش حسابرسان یافتههای تجربی نشان میدهند که نگرش مثبت حسابرس نسبت به بازاریابی بهطور مثبتی با تعادل در زمان صرف شده برای کارهای بازاریابی و حسابرسی ارتباط دارد.
این نشان میدهد که با تغییر نگرش حسابرسان نسبت به بازاریابی در محیط تجارت، حرفه حسابرسی ممکن است درگیر فعالیتهای بازاریابی بیشتری شود.
In Johansson, Häckner, & Wallerstedt (Eds.