خلاصة:
بسیاری از شرکت ها امروزه معتقدند که مسئولیت اجتماعی شرکت ها به عنوان یک مخزنی از حسن نیت عمل می کند، که در برابر بحران همانند عایقی منفی برای این مخرن ها هستند. با این حال CSR در واکنش به بحران در شرکت های بزرگ بسیار پیچیده تر است. این مقاله، با توجه به واکنش ذینفعان از مسئولیت اجتماعی و بحران مالی شرکت های بزرگ به یک چارچوب مشروط برای درک و نقش مسئولیت اجتماعی در بحران شرکت ها و نحوه مدیریت آن می پردازد. این چارچوب فرض می کند که مسئولیت اجتماعی چهار نقش مهم را ایفا می کند: (1) توجه سهامداران را به بحران افزایش می دهد؛ (2) اثر تخصیص اشتباه؛ (3) انتظارات را افزایش می دهد، و (4)تغییر ارزیابی ذینفعان در شرایط بحران. در مجموع، این مقاله به نقش CSR به هنگام بحران مالی در شرکت های بزرگ خواهد پرداخت.
ملخص الجهاز:
ir نشانی پستی: استان گیلان- شهرستان لاهیجان- خیابان ملت-جنب سازمان چای-پلاک 24-طبقه 3 شماره تماس: 09111443157 افشای مسئولیت اجتماعی در عصر بحران مالی چکیده بسیاری از شرکتها امروزه معتقدند که مسئولیت اجتماعی شرکتها به عنوان یک مخزنی از حسن نیت عمل میکند، که در برابر بحران همانند عایقی منفی برای این مخرن ها هستند.
ازاینرو، بسیاری از شرکتها بر این باورند که فعالیتهای خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی به صورت یک مخزنی برای حسن نیت شرکت به عنوان یک عایق در برابر اثرات منفی بحران استفاده کنند.
امروزه با توجه به سطح بیسابقهای از تعاملات، ضروری است که شرکتهای بزرگ نقش CSR را بهتر درک کرده و در مقابل، در برابر واکنش مردم از وقوع بحران شرکت استفاده کنند.
درنهایت، مشروط بر این سه نقش، CSR به عنوان عایقی برای شرکت در هنگام بحران است.
این برجستگی عمومی از فعالیتهای CSR برای نفوذ در مقدار پوشش رسانهای در زمان ایجاد یک بحران نشان دادهشده است [31].
استدلال ما در مقاله این است که CSR ممکن است در هنگام بحران مالی برای یک شرکت سهامداران را به نسبت کمی سرزنش کند.
Leveraging corporate responsibility: The stakeholder route to maximizing business and social value.
Corporate social responsibility, investor protection, and earnings management: Some international evidence.
Maximizing business returns to corporate social responsibility (CSR): The role of CSR communication.
Marketing communications and corporate social responsibility (CSR): Marriage of convenience or shotgun wedding?
Corporate social responsibility and consumers’ attributions and brand evaluations in a product-harm crisis.
The effect of corporate social responsibility (CSR) activities on companies with bad reputations.