خلاصة:
این پژوهش با هدف بررسی بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از منظر ماهیت و روش، پژوهشی نوصیفی پیمایشی از نوع همبستگی به شمار می رود برای گرد آوری داده ها در پژوهش حاضر از پرسشنامه های: 1-هویت برند از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجش ارائه شده به وسیله کلر(1389)، 2- ارزش درک شده از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجش ارائه شده به وسیله یانگ و پترسون (2004) 3- قصد خرید از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجشی که به وسیله مرادی و زارعی (2011) و جلیل وند و همکاران(2011) ، 4- رضایتمندی برند که به وسیله الیور(1989) ، 5- ترجیح برند که به وسیله چانگ و لیو (2009) ارائه شده است، اندازه گیری شدند. جامعه ی آماری این تحقیق جهت گرد آوری اطلاعات مورد نظر، شامل کلیه افراد ساکن شهرک اکباتان می باشد که از محصولات تک، مهرام و صحت استفاده می کنند و تعداد آن ها تقریبا برابر 4400 نفر می باشد. براساس جدول مورگان تعداد نمونه در پژوهش حاضر 380 نفر محاسبه شد که به روش تصادفی انتخاب شده اند و از محصولات مهرام، تک ماکارون، و شامپوهای صحت استفاده نموده اند . در راستای تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها و آزمون فرضیات از روش بررسی معادلات ساختاری بر مبنای حداقل مربعات جزئی و از نرم افزار 3 Smart Plsاستفاده شد. یافته های این پژوهش نشان دارد که بین هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با ترجیح برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همجنین نتایح نشان داد که ترجیح برند بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند کاظم احمدی فرد 1*، امیر خانلری2، حمیدرضا معصومی خلجی3 1-دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه مجازی نورطوبی 2-استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 3- کارشناسی ارشد مهندسی فن آوری اطلاعات <H1>K-ahmadifard@agri-bank.
com *</H1> ارسال: دی ماه 97 پذیرش: بهمن ماه 97 <H1>چکیده</H1> این پژوهش با هدف بررسی بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند انجام گرفت.
هویت برند، ارزش ادراک شده ، رضایتمندی از برند، قصد خرید، ترجیح برند 1- مقدمه در سال های اخیر، بسیاری از شرکت ها به این باور رسیده اند که یکی از باارزش ترین دارایی های آن ها، برندهای محصولات و خدمات آن ها می باشد چرا که داشتن تصویری مثبت و متمایز در ذهن مشتریان برای یک برند حکم یک مزیت رقابتی را داشته است.
همچنین یافته های این پژوهش نشان داد که ارزش درک شده با ترجیح برند رابطه مثبت و معناداری دارد.
Journal of Product &amp; Brand Management, 13(4), 217- 227.
Journal of Product &amp; Brand Management, 13(4), 217- 227.