خلاصة:
هدف اصلی نوشتار حاضر سنجش میزان آمادگی شرکت گاز مازندران در پیادهسازی مدیریت دانش میباشد. در همین راستا،
جهت سنجش میزان آمادگی یا سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش از الگوی اسکیرم (۱۹۹۹) بهعنوان چارچوب نظری مطالعه
استفاده شدهاست و بر این اساس ۱۰ بعد مدیریت دانش در شرکت مورد مطالعه مورد سنجش قرار میگیرد. یافتههای پژوهش نشان
میدهند که شرکت مورد مطالعه در ابعاد رهبری, فرهنگ و ساختار, فرآیندهاء کارکنان و مهارتهاء دانش پنهان, دانش آشکار و مراکز و
کانونهای دانش دارای نقطه ضعف؛ و در ابعاد اهرمها و تقویتکنندگان بازار و اندازهگیری دارای ضعف خفیف میباشد. بهمنظور بهبود
نقاط ضعف شناسایی شده و نیز چالشهای دانشی حال و آینده در شرکت مورد مطالعه, اهداف استراتژیک حوزه دانشی تعریف و تبیین
گردیدند.