خلاصة:
هدف این تحقیق بررسی نقش افشای اینترنتی اطلاعات بر واکنش بازار به تصاحب شرکت های بزرگ :ضمن تاکید بر نقش رقابت اطلاعاتی بین سرمایه گذاران آگاه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده است. قلمرو مکانی این تحقیق شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و قلمرو زمانی سالهای بین 1391 تا 1395 بوده است. تحقیق حاضر یک تحقیق کاربردی است که داده های آن از نوع کمی است. روش تحقیق از جهت منطق اجرا "استقرایی"میباشد. نتایج نشان داد افشای اینترنتی اطلاعات بر واکنش بازار به تصاحب شرکت های بزرگ تاثیرگذار است.به علاوه سطح رقابت اطلاعاتی بین سرمایه گذاران آگاه بر روابط بین افشای اینترنتی اطلاعات و واکنش بازار به تصاحب شرکت های بزرگ تاثیر گذار است. نتایج بهدستآمده در این پژوهش با مستندات اشارهشده در چارچوب نظری تحقیق و ادبیات مالی مطابقت دارد.
ملخص الجهاز:
com چکیده هدف این تحقیق بررسی نقش افشای اینترنتی اطلاعات بر واکنش بازار به تصاحب شرکت های بزرگ :ضمن تاکید بر نقش رقابت اطلاعاتی بین سرمایه گذاران آگاه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده است.
جهت اظهار نظر در باره این فرضیه،فرضیات فرعی زیر مورد آزمون قرار می گیرند، فرضیه 2-1: سطح رقابت کامل بر روابط بین افشای اینترنتی اطلاعات و واکنش بازار به تصاحب شرکت های بزرگ تاثیر گذار است.
که در آن: TCAR : بازده تجمعی به مدت سه روز از تاریخ اعلام تصاحب(شاخص اندازه گیری واکنش بازار به تصاحب) ICDI : افشای اینترنتی اطلاعات PC: سطح رقابت کامل IC: سطح رقابت ناقص High Tech : متغیر مجازی برای صنایع با تولیدات تکنولوژی بالا Private Target : متغیر مجازی برای شرکت هدف خصوصی Press Coverage :پوشش خبری Earnings Announcement :متغیر مجازی برای اعلام اکتساب بعد از تاریخ اعلام سود Size :متغیر مجازی برای شرکتهای بزرگ Diversified :متغیر مجازی برای همگونی صنعت All Cash :متغیر مجازی برای خرید نقدی All Stock : متغیر مجازی برای خرید به صورت سهام Tobin’s Q :نسبت کیوتوبین Age :عمر شرکت Leverage :اهرم مالی CFO: جریان های نقدی 6-1-شیوه اندازه گیری متغیرها 6-1-1-متغیر وابسته CAR :بازده تجمعی به مدت سه روز از تاریخ اعلام در ابتدا معیار تشخیص تصاحب شرکتها در این تحقیق بررسی معاملات عمده ی شرکتها که موجب انتقال بالاتر از 10 درصد سهام شرکت به شرکت تصاحب کننده و همچنین و ورود نماینده شرکت خریدار سهام به هیئت مدیره که موجب کنترل شرکت خریدار (به واسطه ی حق رای) بر شرکت تصاحب شده می شود.