خلاصة:
محققان از روش های مورد پژوهی برای بررسی یک آزمایشگاه آموزش مجازی ، در یک مدرسه روستایی تاسیس شده در سال 2011، استفاده کردند و از این روش ها به عنوان راهی برای بهتر برآورده سازی نیازهای منحصر به فرد دانش آموزان استثنایی که تیزهوش تشخیص داده شده بودند، بهره بردند. داده ها از طریق گروه های کانونی، مشاهدات کلاس درس، مصاحبه ها و بررسی اسناد مرتبط گردآوری شدند. موضوعات شامل: توضیح عمیق آزمایشگاه یادگیری، درس های آموخته شده، پیشنهاداتی توسط معلمان و مدیران، مزایایی برای بهبود تدریس و یادگیری می شوند. یافته ها مبنی بر این هستند که برنامه ریزی آزمایشگاه آموزش مجازی، مخصوصا آموزش آن لاین که در مدارس عمومی_فیزیکی اتفاق می افتد، می تواند ابزاری موثر برای ارائه دوره ترمیک جهشی برای دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی باشد. مزایای این روش مقرون به صرفه بودن، رضایت دانش آموز و والدین، امکان پیشرفت کاری فردی در زمینه دارای استعداد و موارد دیگر می شود.
Researchers used case study methods to investigate a virtual learning lab (VLL) in a rural school district that was created in 2011 as a way to better meet the unique needs of exceptional students who are considered gifted. Data were collected through focus groups, classroom observations, interviews, and reviewing relevant documents. Topics include an in-depth explication of the learning lab, lessons learned and suggestions by teachers and administrators, and benefits for improved teaching and learning. Findings are that VLL programming, specifically online instruction that takes place in brick-and-mortar public schools, can be an effective means for providing accelerated coursework to exceptional middle school students who are gifted. Benefits include cost-effectiveness, parent and student satisfaction, allowing for individualized work pace in talent area, and others.
ملخص الجهاز:
117 رويش روان شناسي، سال ٨، شماره ١، شماره پياپي ٣٤، فروردين ماه ١٣٩٨ Rooyesh-e-Ravanshenasi, 8(1), 2019 نيازسنجي دانش آموزان با استعداد و تيزهوش : مورد پژوهي يک آزمايشگاه آموزش مجازي در يک مدرسه راهنمايي روستايي ١ Meeting the Needs of Gifted and Talented Students: Case Study of a Virtual Learning Lab in a Rural Middle School Nayereh Naghdi نيره نقدي Master of Psychology, University of Tehran کارشناسي ارشد روانشناسي دانشگاه تهران na.
ir دکتر احمد به پژوه Dr. Ahmad Behpajouh استاد روانشناسي دانشگاه تهران Professor of Psychology, University of Tehran چکيده Abstract 2 محققان از روش هاي مورد پژوهي براي بررسي يک آزمايشگاه آموزش مجازي ، Abstract Researchers used case study methods to در يک مدرسه روستايي تاسيس شده در سال ٢٠١١، استفاده کردند و از اين investigate a virtual learning lab (VLL) in a rural روش ها به عنوان راهي براي بهتر برآورده سازي نيازهاي منحصر به فرد school district that was created in 2011 as a way to دانش آموزان استثنايي که تيزهوش تشخيص داده شده بودند، بهره بردند.
Florida Legislature Virtual School (FLVS) 122 1 نيازسنجي دانش آموزان با استعداد و تيزهوش : مورد پژوهي يک آزمايشگاه آموزش مجازي در يک مدرسه راهنمايي روستايي Meeting the Needs of Gifted and Talented Students: Case Study of a Virtual Learning Lab in a Rural Middle آزمايشگاه آموزش مجازي در فلوريدا وجود دارد که منحصرا براي ارائه خدمات آموزشي مخصوص ايجاد شد، که يکي از آنها مورد توجه اين مطالعه بود؛ يک آزمايشگاه آموزش مجازي که منحصرا براي تسريع براي دانش آموزان بااستعداد طراحي شده است .