خلاصة:
تعیین شعا ر«حمایت ا زکالای ایرانی» بهعنوان شعار محوری در سال 1397 رهبر معظم انقلاب ضمن
پافشاری دوباره ب راساسیترین راهبرد اقتصادی انقلاب اسلامی یعنی «حمایت ایمانی از تولید ملی»» رویارویی
اقتصادی با دشمن را وارد فاز جدید ی کردند. حمایت مورد نظر معظوله ا زبعدها ی گون اگوی مانند: حمایت
دولت یا زکالای ایرانی» تولید کالای با کیفیت و رقابت پذ یر بهوسیله تولی دکننده ایرانی و تعصب مصر فشکننده
رو یکالای ایراتی تشکیل میشود که پرداختن به ه رکدام ا زاین بعدها بهطور مجزا نیازمند مطالعهای مستقل
است. در مقاله پیشرو با بهرهمندی از روش اسنادی --کنابخانهای بهعنوان یکی از روشهای معتبر در
مطالعههای علوم انسانی» ضمن تم رکز بر مفهوم«مصرف متعصبانه بهعنوان یکی ا زبعدهای حمایت ا زکالای
ایرانی و وا ژگان کلیدی مربوط به گفتمان اقتصادی انقلاب اسلام یکه بهوسیله رهبر معظم انقلاب مطرح شده
است» در سه گفتار اصلی به چیستی؛ چرایی و چگونگی این نوع خاص از رفتار مصرفی میپردازیم.
براساس نتیجههای بهدست آمده در تحقیق پیشرو مهمترین الزامات تعصب در مصرف کالای ایرانی
عبارت هستند از: کنا رگذاشتن الگوهای هزینه - فایده مادی در انتخابهاء کوشش برای شناختن و
شناساندن محصولات با کیفیت ایرانی» انجام اقدامهای نمادین در حمایت ا زکالای ایرانی» تبدیل مصرف
کالای خارجی به یک ضد ارزش و برحذر داشتن دیگران از مصرف کالای خارج ی که میتوانند بهعنوان
راهب ردهای اساس ی ائقلاب اسلامی در رو پارویی با تهاجم تمام عیار اقنتصادی دشمن شم رده شوند تا وی را از
دست یابی به یکی از مهمترین اهدافش یعنی پدیدساختن بیکاری فراگیرناکام بگذارد.
وازگان کلیدی: مصرف» تعصب» مصرف متعصیانه» نعصب مشتری؛ا رز یابی د رکشده و حمایت ا زکالای ایرانی.
ملخص الجهاز:
یکی از اقدامهای دفاعی اثرگذار در این شرایط عبارت است از تعصب روی مصرف کالای ایرانی که اگر همین راهبرد به تنهایی محقق شود، فزون بر اینکه دشمن را در دستیابی به یکی از مهمترین اهداف خود یعنی پدیدساختن بیکاری فراگیر در اقتصاد ناکام میگذارد، وی را در دستیابی به اهداف دیگر یعنی تورم شدید و قحطی هم تضعیف میکند.
براساس نتیجههای بهدست آمده در تحقیق پیشرو مهمترین الزامات تعصب در مصرف کالای ایرانی عبارت هستند از: کنار گذاشتن الگوهای هزینه - فایده مادی در انتخابها، کوشش برای شناختن و شناساندن محصولات با کیفیت ایرانی، انجام اقدامهای نمادین در حمایت از کالای ایرانی، تبدیل مصرف کالای خارجی به یک ضد ارزش و برحذر داشتن دیگران از مصرف کالای خارجی که میتوانند بهعنوان راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی در رویارویی با تهاجم تمام عیار اقتصادی دشمن شمرده شوند تا وی را از دستیابی به یکی از مهمترین اهدافش یعنی پدیدساختن بیکاری فراگیر ناکام بگذارد.
مصرف متعصبانه در علم اقتصاد و مدیریت رهبر معظم انقلاب بهعنوان یک اسلامشناس و فقیه شیعه براساس یک نیاز عینی که به واسطه جنگ تمامعیار اقتصادی طراحیشده بهوسیله دشمن پدید آمده، با مراجعه به مبانی و آموزههای اسلام به این نتیجه رسیدهاند که یکی از ویژگیهای مصرف در نظام اقتصادی اسلام عبارت است از اینکه مشتری روی کالای تولیدشده بهوسیله مسلمانان و هموطنان خود تعصب داشته باشد.