خلاصة:
اقتصاد مقاومتی راهبرد جدید ایران برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و شتاب یافتن پیشرفت اقتصاد یکشور
طی سالهای اخیر توجه نظریه پردازان تمام رشتههای علمی بهویژه نظر یه پردازان علوم انسانی را به خود جلب
کرده است. ا زآنجا که نولید ملی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی میباشد و یکی از مشکلات اساسی در راه
رونق تولید ملی» کمبود تقاضاست؛ بنابراین یکی از رشتههای ی که میتواند به تحقق اقتصاد مقاومت یکمک
کند بازاریابی است. بازار یابی مردمی یکی از انواع بازاریابی است که ش رکتها با کمک مصر فشکن دگان آن
را ب هکار م یگیرند. پژوهش پیشرو با روش تحلیلی با استفاده از ایده بازاریابی مردمی با ارائه یک مدل نشان
میدهد که رویکرد مردمیبودن و جهادیبودن اقتصاد مقاومتی میتواند نوع خحاصی از بازاریایی را که
بازار پابی مردمی است برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تعر یف کند. طب قاین مدل» مدیریت
بازار پابی در بازارپایی مردمی مبتنی ب راقتصاد مقاومتی بهوسیله ش رکتهای تولیدی انجام نمیشود بلکه خود
مردم با همان روحیه جهادی به تبلیغ» عرضه» فروش و مصرف کالاهای ایرانی میپردازند.
ملخص الجهاز:
نقش بازاریابی مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی با مطالعه موردی مشکلات واحدهای تولیدی استان قم تاریخ دریافت: 11/3/1397 تاریخ پذیرش: 28/7/1397 اکبر ابدالیمحمدیچکیده اقتصاد مقاومتی راهبرد جدید ایران برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و شتابیافتن پیشرفت اقتصادی کشور طی سالهای اخیر توجه نظریهپردازان تمام رشتههای علمی بهویژه نظریهپردازان علوم انسانی را به خود جلب کرده است.
پژوهش پیشرو با روش تحلیلی با استفاده از ایده بازاریابی مردمی با ارائه یک مدل نشان میدهد که رویکرد مردمیبودن و جهادیبودن اقتصاد مقاومتی میتواند نوع خاصی از بازاریابی را که بازاریابی مردمی است برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تعریف کند.
طبق این مدل، مدیریت بازاریابی در بازاریابی مردمی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بهوسیله شرکتهای تولیدی انجام نمیشود بلکه خود مردم با همان روحیه جهادی به تبلیغ، عرضه، فروش و مصرف کالاهای ایرانی میپردازند.
روحانی (1394)، در تحقیق خود به بررسی نقش بازاریابی شبکهای در اقتصاد مقاومتی پرداخته است و باور دارد با اصلاح برخی اشکالات این نوع بازاریابی میتوان از آن برای کمک به واحدهای تولیدی استفاده کرد.
[در حقیقت] ابزارهای لازم به منظور اجراییکردن و تحقق اقتصاد مقاومتی در حقیقت همان فرهنگ اقتصادی است (حسینی و همکاران، 1393)؛ بنابراین بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی باید با حضور مردم و از روشهای غیرمرسوم حل شود؛ برای مثال، در حوزه بازاریابی فقط به روشهای مرسوم بازاریابی بسنده نشود و ایده مقاله پیشرو که بازاریابی مردمی است میتواند راهگشای بخشی از مشکل فروش تولید باشد.