خلاصة:
اقدام پژوهی حاضر را با هدف بهبود یادگیری وافزایش نمرات دانش آموزانم (ف) و (ق) و با استفاده از
شیوه های مشاهده میدانی- مشارکتی بعنوان دبیر مطالعات اجتماعی و روش های اسنادی –کتابخانه ای آغاز
کردم و با توجه به اینکه افت تحصیلی یک آفتی است که باعث هدررفت هزینه های اقتصادی و اجتماعی و
فرهنگی جامعه می شود با مشاهده ی این مساله در کلاسم تصمیم گرفتم با پیدا کردن راه حل های مناسب و
ابتکاری سرنوشت آنها را تغییر دهم، در نتیجه با مطالعه کتابه ای گوناگون و تحقیقات انجام شده قبلی
توانستم قبل از امتحانات نوبت اول، با برگزاری جلسات مداوم با اولیا و با اجرای ٤ روش شامل:
١ - پرسش گروهی و امتحان کتبی گروهی
٢ - تقویت مهارت های تحصیلی پایه (خواندن ونوشتن)
٣ - دادن برنامه درسی و رفتاری به والدین
٤- آموزش مهارت های زندگی متناسب با گروه سنی شان
روز به روز به فراگیری آنان روح تازهای بخشیده و میانگین نمرات دانش آموزان ضعیفم را از ٨ به ١٨ در
نوبت اول و ٢٠ در نوبت دوم رسانده وآنها را موفق و شاد ببینم
ملخص الجهاز:
com چکيده اقدام پژوهي حاضر را با هدف بهبود يادگيري وافزايش نمرات دانش آموزانم (ف ) و (ق ) و با استفاده از شيوه هاي مشاهده ميداني- مشارکتي بعنوان دبير مطالعات اجتماعي و روش هاي اسنادي –کتابخانه اي آغاز کردم و با توجه به اينکه افت تحصيلي يک آفتي است که باعث هدررفت هزينه هاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي جامعه ميشود با مشاهده ي اين مساله در کلاسم تصميم گرفتم با پيدا کردن راه حل هاي مناسب و ابتکاري سرنوشت آنها را تغيير دهم ، در نتيجه با مطالعه کتاب هاي گوناگون و تحقيقات انجام شده قبلي توانستم قبل از امتحانات نوبت اول ، با برگزاري جلسات مداوم با اوليا و با اجراي ٤ روش شامل : ١ - پرسش گروهي و امتحان کتبي گروهي ٢ - تقويت مهارت هاي تحصيلي پايه (خواندن ونوشتن ) ٣ - دادن برنامه درسي و رفتاري به والدين ٤- آموزش مهارت هاي زندگي متناسب با گروه سني شان روز به روز به فراگيري آنان روح تازه اي بخشيده و ميانگين نمرات دانش آموزان ضعيفم را از ٨ به ١٨ در نوبت اول و ٢٠ در نوبت دوم رسانده وآنها را موفق و شاد ببينم .