خلاصة:
این پژوهش به بررسی «رابطه برنامه ریزی استراتژیک با بازاریابی کار آفرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران» پرداخته است. روش تحقیق از نظر ماهیت روشجمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است،و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شاغل در بائک صادرات منطقه شمال تهران به تعداد 1200 نفر در پنج حوزه و شش شعبه ممتاز است، که 350 نفر زن، و 850 نفر مرد می باشند. برای تعیین حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان ، تعداد 291 نفر تعیین ، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت، 85 زن و 206 مرد به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک بر مبنای مدل برایسون (1999)، پرسشنامه بازاریابی کارآفرینانه فیور و همکاران (2013) است. هر دو پرسشنامه استاندارد بوده و از روایی محتوایی برخوردارند. پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه برنامه ریزی استراتژیک 72/ 0 و پرسشنامه بازاریابی کارآفرینانه به میزان 87/ 0 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نشان داد رابطه همبستگی معنی داری بین برنامه ریزی استراتژیک با چهار مولفه بازاریابی کارآفرینانه شامل فرصت هشیاری(69/ 0)، نوآوری معطوف به مصرف کننده (82/ 0)، ایجاد ارزش (51/ 0)، و مدیریت ریسک (90/ 0) » وجود دارد. «مدیریت ریسک» و «فرصت هشیاری » از مولفه های بازاریابی کارافرینانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران (آماره 4.105 t = ، با مقدار 0.012= Sig. ؛ آماره 2.023 t = ، با مقدار 0.037 = Sig.) بیشترین تاثیر را از یرنامه ریزی استراتژیک می پذیرد. و کمترین تاثیر مربوط به مولفه « ایجاد ارزش » با (آماره 1.545- t = ، با مقدار 0.280 = Sig) می باشد.
The present study was conducted to investigate "Strategic planning relationship with entrepreneurial marketing in Saderat Bank OF North Tehran (SBNT). The present study is based on the nature of the method of collecting descriptive information of correlation type, and is objective in terms of purpose. The statistical population consisted of all personnel employed in (SBNT). with 1200people in five domains and six major branches, with 350women and 850men. To determine the sample size of employees, the Krejcy and Morgan tables were used. Sample size was determined by 291 people. The data gathering tool was two strategic planning questionnaires based on the Barson model (1999), Fior et al. (2013) entrepreneurship marketing inventory. Both questionnaires are standard and have adequate content validity. Reliability was obtained by using Cronbach's alpha for strategic planning questionnaire (0.72) and entrepreneurial marketing questionnaire (0.87). Data analysis using SPSS software showed that there was a significant correlation between strategic planning with four components of consciousness (0.69), consumer-oriented innovation (0.82), value creation (0.51), risk management (0.90). "Risk Management" and "Opportunity of Consciousness" of the entrepreneurial marketing components in the (SBNT) with (t =4.0105 & Sig. = 0.012; t = 2.023 &Sig=0.037). Accepts the impact of strategic planning and the least effect on the component of "value creation" with (t =1.545 & Sig.=0.280).
ملخص الجهاز:
/ / فصلنامه علمي - پژوهشي تحقيقات مديريت آموزشي سال دهم ، شماره دوم ، زمستان ١٣٩٧ (پياپي ٣٨) پيش بيني بازاريابي کار آفرينانه بواسط ه برنامه ريزي استراتژيک )به انضمام مط العه موردي ( 3 جلال عبدي هولايي ١، سعيد صفاريان همداني ٢، رضا يوسفي سعيدآبادي و 4 محمد تقي پور چکيده اين پژوهش به بررسي «رابطه برنامه ريزي استراتژيک با بازاريابي کار آفرينانه در بانک صادرات منطقه شمال تهران » پرداخته است .
بازاريابي کارآفرينانه شامل همۀ اعضاي سازمان است که براي يکپارچه سازي اولويت هاي مشتري، هوش رقبا و دانش محصول در روند ايجاد و ارائۀ ارزش برتر به مشتريان عمل مي کنند و 1 Opportunity is knocking 2 Morris پيش بيني بازاريابي کار آفرينانه بواسطه برنامه ريزي استراتژيک (به انضمام مطالعه موردي )١٢٩ متضمن تمرکز بر بازار، توليد بينش خلاق ، شناسايي فرصت ها و منابع جديد نوآوري، توانايي ريسک پذيري، منابع اعمال نفوذ به مثابۀ سبک رفتار بازاريابي شکل داده شدة شخصيت و ويژگي هاي مديران است .
صادقي وسبحاني و رهنورد آهن (١٣٩٣) در پژوهشي به تحليل تاثير اثربخشي سيستم هاي اطلاعات بازاريابي بر کارآمدي فرآيند برنامه ريزي استراتژيک بازاريابي و عناصـر آن در بانـک هـاي ١٣٤ فصلنامه علمي- پژوهشي تحقيقات مديريت آموزشي سال دهم ، شماره سوم ، بهار ١٣٩٨ ايران پرداختند..
در اين تحقيق رابطه همبستگي متغير پيش بين «برنامه ريزي استراتژيک » با 1 Tsai 2 Morris and Paul 3 Correlation ١٣٦ فصلنامه علمي- پژوهشي تحقيقات مديريت آموزشي سال دهم ، شماره سوم ، بهار ١٣٩٨ متغير ملاک «بازاريابي کار آفرينانه » در بانک صادرات منطقه شمال تهران مورد بررسي قرار مي گيرد.