خلاصة:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بانکداری الکترونیک با رضایت مشتریان شعب بانک ملت حوزه بهشهرانجام پذیرفته است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی – همبستگی می باشد که از روش زمینه یابی بهره گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک ملت حوزه بهشهر بوده که به این بانک مراجعه نموده و دارای انواع حساب های متمرکز می باشند. همچنین حجم نمونه آماری 384 نفر با توجه به فرمول کوکران و روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته 28 سوالی با طیف 5 عاملی لیکرت استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد فراوانی و نمودار ستونی) و آماراستنباطی (آزﻣﻮن ﻛﻮﻟﻤﻮﮔﺮوف- اﺳﻤﻴﺮﻧوف، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون فریدمن) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد: بین بانکداری اینترنتی، همراه بانک، دستگاه های خود پرداز، تلفنبانک، کیفیت خدمات در فضای مجازی و امنیت در فضای مجازی با رضایت مشتریان شعب بانک ملت حوزه بهشهر رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان داد همراه بانک و خودپرداز دارای بیشترین اهمیت و مقبولیت و تلفنبانک دارای پایین ترین سطح مطلوبیت در بین مشتریان را دارد.
ملخص الجهاز:
یافته های پژوهش نشان داد: بین بانکداری اینترنتی، همراه بانک ، دستگاه های خود پرداز، تلفنبانک ، کیفیت خدمات در فضای مجازی و امنیت در فضای مجازی با رضایت مشتریان شعب بانک ملت حوزه بهشهر رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به اینکه علامت ضریب همبستگی پیرسون مثبت میباشد بنابراین رابطه بین دو متغیر مستقیم است که شدت آن نیز ٠/٦٩ میباشد؛ بنابراین این نتیجه حاصل میگردد که بین بانکداری الکترونیکی با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به اینکه علامت ضریب همبستگی پیرسون مثبت میباشد بنابراین رابطه بین دو متغیر مستقیم است که شدت آن نیز ٠/٤١ میباشد؛ بنابراین این نتیجه حاصل میگردد که بین بانکداری اینترنتی با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به اینکه علامت ضریب همبستگی پیرسون مثبت میباشد بنابراین رابطه بین دو متغیر مستقیم است که شدت آن نیز ٠/٤٣ میباشد؛ بنابراین این نتیجه حاصل میگردد که بین همراه بانک با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به اینکه علامت ضریب همبستگی پیرسون مثبت میباشد بنابراین رابطه بین دو متغیر مستقیم است که شدت آن نیز ٠/٣٤ میباشد؛ بنابراین این نتیجه حاصل میگردد که بین دستگاه های خود پرداز با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به اینکه علامت ضریب همبستگی پیرسون مثبت میباشد بنابراین رابطه بین دو متغیر مستقیم است که شدت آن نیز ٠/٧٠ میباشد؛ بنابراین این نتیجه حاصل میگردد که بین کیفیت خدمات در فضای مجازی با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.