خلاصة:
در این مطالعه به منظور تعیین استراتژیهای مدیریتی سازمان شیلات ایران، مصاحبههای متعددی با گروهی از کارشناسان صورت گرفت. سپس به منظور تعیین معیارها و زیرمعیارهای ارزیابی استراتژی، 9 زیرمعیار در قالب 3 معیار اقتصادی، زیستمحیطی و مدیریتی انتخاب شد. برای ارزیابی این استراتژیها، پرسشنامهای به منظور تعیین وزن معیارها و زیرمعیارها و تعیین امتیاز هرکدام از استراتژیها تدوین شد. نتایج نشان داد که تأثیرگذارترین معیار در ارزیابی استراتژیها، معیار مدیریتی با وزن نسبی 410/0 میباشد. معیارهای اقتصادی و زیست محیطی با 300/0 و 290/0 در ردههای بعدی قرار دارند. نتایج همچنین نشان دادند که بازاریابی بینالمللی در جهت دستیابی به بازارهای منطقهای و جهانی و سرمایهگذاری برای بهرهبرداری از منابع آبزی دستنخورده و کمتر برداشت شده با امتیاز 761/0 و 324/0 به ترتیب بالاترین و پایین ترین رتبه را در میان استراتژیها دارا میباشند.